DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 6 augusti 2012

ISLAM VS USA,OCH EN MUSLIMSK DOMARE I PENNSYLVENIA SOM...

... friade en muslim som attackerade en inhemsk man från Pennsylvenia.

Tja, ni kan själva läsa den horribla sanna historien om hur det kan gå om man inför eller tror att det införts "sharia-lagar" i det land eller stat man ska döma i och man är muslimsk domare och dessutom oavsett det gäller om den anfallna var en inhemsk amerikan som blev utsatt för brottet.

"
Judicial board rebukes Pennsylvania Judge Mark Martin for ruling that it was ok for a Muslim immigrant to physically attack and choke an American citizen because the Muslim was unaware that Sharia law did not apply in Pennsylvania.    Supporters' emails helped.
Pennsylvania Judge Mark Martin ruled that it was ok for a Muslim immigrant to physically attack and choke an American citizen because the Muslim was unaware that Sharia law did not apply in Pennsylvania.
Florida Family Association responded by sending out email alerts in February and March titled Judge elevates Sharia law over US Constitution in Pennsylvania, rules Muslim immigrant ok to physically attack and choke American citizen who mocked Muhammed. 

Our email alerts encouraged supporters to send emails that called on the Commonwealth of Pennsylvania’s Judicial Conduct Board, Pennsylvania Governor, Pennsylvania Senate President and Pennsylvania Speaker of the House to remove Judge Martin.  Florida Family Association supporters sent over 6,300 emails to each official.  "


Jag kan bara sucka när jag läser hur våra politiker och media, framställer oss vanliga dödliga som rasister och främlingsfientliga eller som det så bekvämt, framställs av muslimerna själva, oss som islamofober, något som både politiker och media har fastnat för att kalla oss alla för, som inte tycker att islam hör hemma hos oss eller för den del i Västvärlden. 

När jag tidigare har skrivit har jag också sagt och vidhåller fortfarande, att jag inte är rasist (islam är inte någon ras) inte heller är jag islamofob, om någon inbillat sig det utan jag är ordentligt påläst om islam och vad den/det står för och där är det ingen eller inget som kan rubba min övertygelse.

Jag hade , då jag flyttade till det invandrartäta området jag kom till och som jag tillbringade 4 mycket frustrerande år, inte ens ett uns aning om, vad folk talade om, då de utryckte sina avogheter mot invandrare och muslimer.
De 4 åren tog udden av allt jag tidigare försvarat och ställt mig bakom.

Det var inte bara några få enskilda fall utan en hel liten egen "kommun" där man helt tog avstånd från oss svenskar och från allt vi stod för inklusive de lagar och regler vi hade att följa och som gällde oss alla inklusive dessa muslimer.

Jag har i dag full förståelse för de människor som brutalt, fått vakna upp och som fått lov att måsta ta ställning för, det vi som svenskar alltid har ansett vara viktigt i vårt samhälle.
Att bry sig om varandra och ta hand om varandra men och om våra barn samt husdjur och även vårt förhållningssätt inför övriga djur i våra omgivningar, att visa respekt för, de vilda djuren, fåglar, rävar och andra djur.

Att visa respekt mot våra gamla som en gång fått slita mycket ont, för att vi i dag ska kunna ha den trygghet och standard, som vårt  välfärdssamhälle (om än urholkade), som våra gamla byggt upp för sig och för oss andra, samt våra kommande generationer.


Jag har lärt mina barn denna att känna respekt för gamla, för kvinnor, barn och djur.
Att vara aritga och tacka för det de får av både oss som föräldrar och släktingar men också från andra, om än det är aldrig så litet, det de får.

Att sedan få uppleva helt det motsatta i från de muslimska invandrare som jag ofta kom i konakt (och delo) med (bortsett från deras muslimska föräldrar, som lät sina barn och ungdommar gå vind för våg), som visade upp det rent motsatta i så många situationer som jag både blev i åsyn av men också lade mig i då det var gränsande till och ofta olagliga handlingar, som fick mig att till slut sjuda av ilska över, gjorde mig till den jag i dag är, den som inte anser att islam och vår västerländska kultur kan leva sida vid sida av är ett nederlag för mig att behöva inse men faktum kvarstår dock.

Vi i vårt land kan inte plötsligt stryka över det vi en gång skrev under på, våra mänskliga rättigheter.
Att vi inte ska kunna säga vår mening, utan att behöva behandlas som rasister.

Att behöva lyssna på dessa muslimer, som enligt koranen, inte ska ha några mänskliga rättigheter och som inte ska ha någon som helst yttrandefrihet och som inte ska ha några rättigheter för sina kvinnor alls utan dessa ska tiga och hålla sig bakom sina män och odelat lyda dessa män , vare sig det gäller fäder, bröder eller mor- och farbröder.

De ska dessutom hålla sig i från våra djur så som hundar, som är att betrakta som SMUTSIGA, inte rent bokstavligt men som koranen betraktar de och kan då behandlas illa då de inte har något värde inte heller har andra djur, som de som vi betraktar som sådana som vi ska behandla väl (med andra ord alla djur, både vilda och tama), något värde för dessa muslimer utan kan med total okänslighet slås ihjäl på diverse sätt med total kyla mer som det som i våra ögon kan betraktas som psykopater eller sociopater.

Att de kan bhandla barn och kvinnor med misshandel är inte heller i deras ögon något som stör deras fostran, eftersom att koranen ger de belägg för sina åsikter
Jag hade själv goda erfarenheter av de muslimer som jag sjäv var vän med, inte särskilt mycket att invända emot dessa, även om jag ibland kunde känna en viss motvilja mot en del av deras sätt att tänka.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook