DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

tisdag 21 augusti 2012

KONGRESSMAN I USA MED DET MEST OKUNNIGA UTTALNDET...

... om kvinnokroppen under en våldtäkt !!!???

Jag blir förundrad över att en kongressledamot, i det här fallet, Tom Akin och att höra hur dåligt man känner till det mest naturliga, som beskriver hur kvinnokroppen är inrättad och hur den fungerar.
Att inbilla sig att en våldtäkt inte kan sluta i en graviditet är som att få höra ett uttalande från en grottmänniska.

I USA begås 32 000 våldtäkter som slutar med en graviditet och det är en otäck siffra, tycker jag och den här kongressmannen är dessutom abortmotståndare, så det grottmännisko-uttalandet passar väl in på hans abortmotstånd.
Jag är emot aborter, jag med men jag anser att det inte är upp till mig eller någon annan människa att avgöra hur man som kvinna vill göra med sin oönskade graviditet.

Långt innan vi fick den möjligheten att kunna få aborter utförda, så har kvinnor som blivit ofrivilligt gravida, av vilket skäl det vara månde, utfört "aborter" som skadat kvinnorna och även slutat i dödsfall, så aborter är inget nytt, bara att det har blivit mycket säkrare för kvinnor att få aborter utförda.


" ”Man blir inte gravid av våldtäkt”

När en kvinna blir våldtagen ”på riktigt” så förhindrar hennes kropp en graviditet. Därför ska inte aborter vara tillåtna. Med den analysen har den amerikanska kongressledamoten Todd Akin hamnat i en storm av kritik.
Todd Akin.
Todd Akin, kongressledamot från Missouri, är känd som en republikan långt ut på högerkanten. Att han är abortmotståndare överraskar ingen. Men han har nu ändå chockat sin omgivning i frågan och det med tankar om hur kvinnokroppen fungerar.  "

Läs hela den intressanta artikeln ur dagens Svenska Dagbladet, HÄR.

Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook