DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

söndag 12 augusti 2012

ISLAM VS EGYPTEN

Nu börjar vi närma oss vad jag tror kommer att bli, det jag väntat på, när Mursi visar sitt rätta ansikte som den extrema islamist han egentligen är och undertryckt, för att inte skrämma undan egyptier.

Han har nu avsatt general "Field Marshal" Tantawi,som varit chef för armen hitintills och som gjort att det varit spänt mellan Mursi och honom, efter armens  senaste attacker på islamister i Sinaiområdena.

Vi vet ännu inte hur Tantawi regagerar på avsättningen så det blir till att vänta och se men jag tror knappast att det sker med något lugn från Tantawi eller armen och inte heller folket tror jag blir glada.

Jag minns att jag läste om rapporter inför valet av Mursi att det Muslimska Brödarskapet inte hade tillräckligt med röster från folket och att Brödraskapet släppt in människor från andra länder för att kunna rösta sig till ett val av Mursi.

Jag är inte säker på att man kan göra så men samtidigt vet jag att det Muslimska Brödrarskapet inte skyr några medel för att få som de vill så det
gick säkert att ordna till det på det sättet.


Egypt leader Mursi orders army chief Tantawi to resign

Egyptian President Mohammed Mursi and Field Marshal Gen Hussein Tantawi, right Relations between Mr Mursi (left) and Field Marshal Tantawi (right) have been tense

Egypt changing

He also said a constitutional declaration aimed at curbing presidential powers had been cancelled.
Mr Mursi, who was elected in June, is a member of the Muslim Brotherhood.  "

Så nu har vi ett Egypten som kommer att styras av en mycket hårdför extremistisk islamsk herre.

Det brukar ta ett tag innan dessa män visar sina rätta jag men det kommer, tro mig.
Annars skulle inte Brödrarskapet ha sett till att få honom vald.

I slam sägs det, att det finns ingenting som heter "moderata" muslimer och det finns ingen plats för någon demokrati enligt koranen och påstår sig muslimer vara moderata muslimer, så är de inte muslimer enligt koranen.

Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook