DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

lördag 21 maj 2011

Moske demonstrationer i Goteborg.

Hade det har varit for ca 6 ar sedan, hade jag tyckt att det inte var ok med en sadan demonstration.

I dag besitter jag mer kunskap om vad det handlar om och kan endast tycka, att det inte ar ok med att satta upp moskeer i vart land, da det inte finns nagra skal att erbjuda den tron nagot faste i vart land.

Jag ogillar dock all form av vald, som tyvarr forekom vid den har demonstrationen.

Enligt koranen, ar kvinnan bara halften vard mot mannens varde =(
Dessutom star det i koranen, att mannen bor sla sin kvinna fore sanggang, sa att hon vet vem som bestammer.

Det jag skriver har nu ar sadant som jag faktiskt sjalv last i kroranen och inget som jag hort eller hittar pa.

Kvinnosynen ar mycket fortryckande och det bekraftar lasning av koranen med.

Det finns aven nedtecknat HUR en man ska tvatta sig, efter att ha haft sex med ett djur innan han har sex med en kvinna ???

Tillbaka till demonstrationen i Goteborg, som stod i dagens Aftonbladet.

" Demonstrationer mot Göteborgsmoské

Största insatsen sedan kravallerna 2001 – flera omhändertagna

600 högerextremister väntas i dag demonstrera mot invigningen av en ny moské i Göteborg. För att hålla ordning under demonstrationen, som väntas locka 1 500 motdemonstranter, har Göteborgspolisen rustat för den största insatsen sedan kravallerna 2001.
Den 16 juni invigs den nya moskén på Hisingen i Göteborg. Men redan i dag ska cirka 600 högerextremister demonstrera utanför byggarbetsplatsen. Dessutom räknar polisen med cirka 1 500 motdemonstranter.
Och som om inte det vore nog arrangeras Göteborgsvarvet, med uppskattningsvis 60 000 löpare, samtidigt. "

Jag ar varken vanster eller hoger extremist, utan endast en tankande och observerande manniska med egna slutsatser och tyvarr med egna upplevda handelser genom mina manga moten med araber och deras synsatt pa vast varlden och vart satt att leva, som de inte accepterar.

Varfor tror ni att det har dykt upp overallt runt om i varenda varldsdel i dag och staller krav pa alla i alla lander dit de kommer och de flyr definitivt ingen som forfoljer de i deras egna lander, tvartom forfoljer de de kristna och slaktar, samt branner ner deras hem och kyrkor.

Ar det vad vi vill ha i Sverige ???

Eller ska vi fa vara det vi vill och hur vi vill ???

Inte enligt dessa islamister, som har slagit sig till ro i vara olika varldsdelar, for att med sma steg ta over vartefter vi tappar konvcentrationen pa vad de kraver av oss.

Kristna eller som de kallar oss, infidels=ogudaktiga, ar nagot som inte accepteras av islamister.

Jag har nagra av mina vanner som ar araber och som ar mycket goda vanner men inte heller de tycker att det har med detta extrema ar nagot som de accepterar men de ar inte i en position att bestamma over islamsk tro eller koranen.

Den star fast vid sin skrift och imamer foljer den nogrant och far sian direktiv fran arabvarlden.

I en av dokumentarerna jag sett talade imamer med varandra om, hur man om man var tandlakare, skulle kunna plaga patienter extra mycket, om man som tandlakare fick de till sin praktik.

Det finns manga, manga restriktioner for hur hur man bemoter kvinnor i islamska lander med sharialagar.

Blir en kvinnavaldtagen, sa ar det oftast hennes fel och da far hon spostraff, for det.
Hur kul ar sadana lagar ??

Sjtal du, sa hugger de hogerhanden av dig och begar du aktenskapsbrott, sa kann du bli stenad till dods eller halshuggen.

I det forstnamnda straffet, gravs offren ner i  sanden, upp till brostkorgen, sa att de antingen inte kan fly eller falla omkull, nar stenarna haglar over de som ska dodas.

Vid det andra straffet, sa har jag sett flera videfilmer med dessa scener, dar man inte hugger av huvudet, utan anvander en kniv och skar av huvudet pa offren medan publiken star nedafor scenen och tittar pa.

Jag laste som hastigast har om dagen att en "svensk "  varit med bland rebellerna och demonstrerat i Libyen och nu fatt 20 ar i fangelsestraff for det.

Vad gjorde han dar ???

Jag trodde att en imam hade viktigare saker att gora an att demonstrera i ett land som Libyen och for dessa rebeller dessutom.


Kadaffi har varit en av de battre ledarna i dessa nordafrikanska lander, trots allt och jag har fatt mycket mer kunskap om hans satt att skota sitt land och folk an jag hade tididigare.


De har sharialagar dar med och inga manskliga rattigheter men kadaffi har alltid sett tilll att folket i Libyen aldrig behovt ga hungriga och har haft statliga banker som de har kunnat ga till och fa hjalp narde varit arbetslosa och nar de vill gifta sig men inte har rad, sa kan man fa ekonomisk hjalp aven till detta fran dessa statliga banker med bade ekonomiskt stod till gifermalet, hus och aven bil.

Sa vad klagar de da pa ??

I dessa andra lander dar folk borjat protetstera, har inte befolkningen fatt nagon hjalp av sina ledare alls.


Kadaffi skickar dessutom ekonomisk hjalp till flera andra lander har i Afrika och dessutom ar han en stor bidragare till den Afrikanska Unionen med och den skulle ga i konkurs utan Kadaffis stod och det vore bedrovligt.


De som demonstrerar i Libyen ar inte alls alla folket i Libyen , utan manniskor fran arabvarldens extrema, som garna ser att de far in en fot dar ocksa.


Det finns en organisation, som heter The Muslim Brotherhood = det muslimska brodraskapet, och dar ar det bara extremister och deras synsatt ar det iskalla harda islamister med mycket pengar.


Sa jag vill inte heller se nagra moskeer mer i vart land.

Sagas bor att jag nu bor i ett muslimskt land med ett mycket vanligt och trevligt folk och jag tycker mycket om de jag har traffat har och pratat med och de ar inte extremister, utan helt enklet trevliga svarta med en religion som formodligen tvingades pa deras forfader som en gang var slavar at dessa araber som tog over hela nordafrika.

De kan inte heller arabiska sa de vet inte vad minareterna ropar ut vid bonetimmarna har och manga av dessa har aldrig last koranen heller och har i Gambia har man ingeting emot andra religioner och det ar sa det borde vara overallt men sa ar det tyvarr inte alls.



Las hela artikeln, HAR.


Ha en trevlig lordag.


Kram Maritha.




Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook