DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

torsdag 26 maj 2011

Efter alla dessa ar ar han nu gripen, Ratko Mladic...

...en av de varsta krigsforbrytarna.

Hans familj ville fa honom dodforklarad, for nagra ar sedan men det hade ju inneburit att man inte letat lika intensivt efter honom, sa det ar jag glad att myndigheterna inte gick med pa.

Talamod lonar sig i bland, aven om det skulle ta 15 ar innan han hittades.

Nu kommer han att stallas till svars for alla dessa manniskor som han fick avrattde, under sin tid.

Det kanns mycket skont nar det kommer sadana har nyheter, som gor att manga far en nagot liten och sen, upprattlese for de brott an begick.

Det var i alla fall en glad nyhet bland alla sorgliga nyheter som vi far lasa om i pressen.


”Äntligen är den största förbrytaren gripen”

I Sverige bor det drygt 80 000 personer med bosniskt ursprung. Att Ratko Mladic nu grips är en stor lättnad för många även om väntan varit lång.
- Rättvisa skipas om än lite sent, säger Fikret Kadic, ordförande i Bosnisk-Hercegovinska riksförbundet.
De svensk-bosnier som Fikret Kadic har pratat med är förvånade men nöjda.
– Äntligen är den största förbrytaren gripen, det var min första tanke. Vi har väntat i 15 år på det här. Nu kan han ställas till svars och dömas för sina brott. "

Manga kommer nog att sova battre, nu nar de vet att han har gripits.

Las hela artikeln i dagens Svenska Dagblad, HAR.

Jag ar mycket glad och nojd med det beskedet, for alla dessa manniskor som han fororsakat sa mycket sorg och lidande.

Skot om er och ha det sa gott


Kram Maritha.




Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook