DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

fredag 20 maj 2011

MORDADE SIN FORE DETTA HUSTRU...

... och fick 18 ars fangelse.


 " Vårdnadstvist efter knivmord

Mannen dömdes till 18 års fängelse för mord på sin före detta hustru. Nu begär socialtjänsten i Jönköping att han ska fråntas vårdnaden om parets barn. "

Helt ratt, anser jag med ett sa langt straff och da uppkommer
en annan fraga.

Barnen bor hos sina morforaldrar i dag och nu vill socialtjansten av morfaldrarna sak fa permanent vardnad om barnen MEN fader motsatter sig detta.

Att han fick ett langt straff var mycket bra och det ar helt i sin ordning MEN att han ska ha nagot att saga till om nar det galler vardnaden om barnen ar sorgligt.

Har han nagon som helst insikt i vad han stallt till med, for sina barns rakning???


Han ska absolut inte ha nagon som helst vardan om barnen efter att ha frantagit de det tryggaste i livet, deras mor.


I sadana har fall borde det inte ens vara mojligt for honom att ha nagot mer att saga till om nar det galler barnen.


Jag ar saker pa att det finns manga olika meningar om detta men jag har min uppfattning helt klar och skulle som barn aldrig mer vilja se roken av nagon far som gjort sitt barn sa illa som den har har gjort med sitt fruktansvarda dad.

Vara lagar ar i bland sa bedrovliga att man skulle vilja grata over hur illa vart rattssytem i bland kan fungera, eller rattare, inte fungera.

Om det finns nagon rattvisa for barn, vilket det ar klent med i Sverige, sa borde morforaldrarna absolut fa vardnade och jag ar glad, for en gangs skull att socialtjansten har fattat ratt beslut i bada fragorna, om vart barnen ska fa bo och att de anser att morforaldrarna ska fa vardnaden.

I manga fall har jag tyvarr upplevt raka motsatsen, nar det galler socialtjansten olika beslut, som i bland har fatt sa tragiska foljder for bade barn och deras nara anhoriga.

Jag hoppas att morforaldrarna ska fa vardnaden om barnen.


Las hela artikeln i dagens Svenska Dagblad , HAR.


Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook