DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

lördag 7 januari 2012

ISLAM VS SVERIGE

Trist att behöva skriva det här men jag skulle aldrig kunna tänka mig att svenska ungdommar skulle ta sig till att göra något så vansinnigt, tyvärr och det är bland annat media och myndigheternas fel att jag skriver som jag gör.

Ett 40-tal kastade sten mot polisen ????
Att dessutom ingen blev arresterad för det hela, säger mig i stort sett samma sak.

 

"40-tal kastade sten mot polis

Ett 40-tal personer kastade sten mot polisen vid Rinkebyskolan, i västra Stockholm, på måndagskvällen.
Det hela började vid 20.30-tiden då polisen skulle kontrollera en stulen bil som kört fast i leran. Flera personer sprang då ifrån bilen och poliserna följde efter.
Men patrullen tvingades backa när de möttes av ett 40-tal personer som började kasta sten mot dem. Flera polispatruller kallades in, samt en polishelikopter som blev beskjuten med laserpekare.   "

HÄR,   kan ni läsa hela artikeln i dagens SvD.

Trist att ingen förstår att det kanske gör alla muslimer en otjänst genom att inte tala om vilka det är som ligger bakom dessa brott.

I Rinkeby bor det i stort sett, nästan bara invandrare dessutom eller våra äldre människor som fortfarande bor kvar.

Jag skulle gärna se att vi började att skriva om problemen i ställe för att de sopas under mattan.

Maritha

2 kommentarer:

Pelle sa...

Sannolikt låter polisen "ungdomarna" komma undan eftersom de inte är straffmyndiga. Men är man gammal nog att kasta sten är man gammal nog att ställas till svars.

Fängelse eller böter är kanske inte realistiskt, men varför inte sätta de kriminella barnen och ungdomarna i disciplinskola på eftermiddagar och helger. På så vis kan de ödmjukas samtidigt som samhället i övrigt slipper utsättas för dem.

I de fall det handlar om utländska ungdomar bör förstås utvisning av såväl ungdom som vårdnadshavare övervägas.

Unknown sa...

Hej Pelle! Trevligt när någon törs lämna sina kommentarer. Jag håller med dig fullständigt.När politiker, myndigheter odu skolan inte sätter in tillräckliga resurser så går det snett.Vi det land i Europa som tar emot flest flyktingar och uppenbarligen fortsätter det i samma takt och då lär det inte se så mycket annorlunda ut, tyvärr. Jag skulle nog hellre se att dessa barns föräldrar i första hand fick gå i en sådan diciplinskola i så fall, för ofta är det där det brister.De vuxna brister mycket och lyser oftast med sin frånvaro, både vad gäller mindre barn men också ungdommarna i synnerhet sm faktiskt skulle behöva stöd. Tyvärr är många av den uppfattningen att man får och skall aga sina barn/ungdommar och då blir det absolut inte bättre. Våld föder våld. Enligt koranen ska man också slå sina fruar innan man går och lägger sig, för att fruarna ska vet, vem det är som bestämmer?? När de inte ens lyckas med att fostra sina barn,så går det snett med.Dessutom säger också muslimer att om någon av våra lagar står i strid med koranen, så ska de i stället följa koranen. Ledsamt nog håller inte "politiskt korrekt" bland de här grupperna.Vi får hoppas att det kanske blir bättre men jag hyser inget större hopp om det. Ha det gott/Maritha.

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook