DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

onsdag 25 januari 2012

CARL BILDT HAR DE MEST UNDERLIGA FÖRKLARINGAR...

 ... till sina usla och kletiga oljeaffärer.

" Carl Bildt: ”Det finns ett hat mot företagande”


Sveriges utrikesminister Carl Bildt.
Sveriges utrikesminister Carl Bildt.
Foto: Bertil Ericson/SCANPIX
Utrikesminister Carl Bildt (M) talar nu ut om kritiken mot hans styrelseuppdrag i Lundin Petroleum och bolagets oljeprospektering i Ogaden-provinsen i Etiopien. I en intervju med Veckans Affärer menar han att en av förklaringarna till kritiken är att det finns ”ett hat mot företagande”.  "

HÄR,   kan ni läsa hela artikeln ur dagens Svenska Dagbladet.

Det är sorgligt att han inte inser att folk INTE är totalt korkade.

De uttalanden han gör är direkta hån mot oss.
Jag minns att jag gjorde en kommentar i hans blogg när han blivit vald till utrikesminister, då jag blev väldigt upprörd och skrev att jag var besviken över hans utnämning med tanke på hans, redan då, usla affärer i Lundin Oil.

Jag har absolut inget emot företagande men det här med Lundin Oil är en mycket omoralisk affär där människor i både Sudan och Somalia, har fått gå från hem och gårdar men också blivit dödade för att Lundin Oil skulle få komma åt oljan.

Det är jag väldigt mycket emot.
Girigheten som ligger i dessa mäns intressen är skamligt usla.

Att den bofasta befolkningen ska behöva sätta livet till för att ge dessa vita girigbukar det de pekar på för att släcka deras pengatörst.

Ja, jag skäms fortfarande över att Sverige har en utrikesminister som har ett så skamligt "förflutet" och när det nyligen framkom att han också satt/sitter med i styrelsen, för Lundin Oil så gjorde det absolut inte saken bättre.

Det är ganska lätt att räkna ut varför han försöker att inbilla svenska folket, att "tyst diplomati" är det enda fungerande sättet att hjälpa dessa människor som dessa länder har fängslat eller har konflikter i.

I Sudan har Lundin Oil många liv på sitt samvete och det är en skam att sådana företagare finns och särskilt som det är "de vita" som redan står för så mycket förstörelse i Afrika och dess länder, sedan massor med år tillbaka i tiden.

Jag skulle vilja att Carl Bildt avgår från regeringsuppdraget, så att vi kan få en utrikesminister, som kan slåss för våra svenskar som sitter fängslade i dessa länder, Dawit och nu de två svenska journalisterna.


Den man som nu sitter på posten har ingen skam i kroppen.

Ha en bra dag.

Maritha.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook