DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

lördag 7 januari 2012

ISLAM VS NIGERIA

Ännu en sorglig nyhet om boko haram och deras fruktansvärda brott mot de kristna urbefolkningen.

Tusentals kristna flyr från sina hem.
Det gör mig väldigt arg när inte dessa araber kan ge tusan i det som inte är deras och att de sätter upp regler för dessa urinnevånare gör mig mycket arg.

De har dödat tusentals redan och har bränt ner mångas hem. 
De har gått in i deras hem med machetes och slaktat folk och då är de ändå en minoritet i Nigeria. 

I tolv stater har de krävt och fått igenom sharialagar och i de staterna finns även de kristna nigeriska folket och de "skiter" man i.


De hatar all som vi i västvärlden står för och anser att det endast är islam som är den enda rätta så kallade religionen.

Jag hoppas verkligen att de muslimer som inte är fundamentalistiska ska hjälpa till att få fast dessa grymma idioter.

Jag mår illa när jag läser om deras otäcka framfart och den slakt och förödelse som de ställer till med.

"Nigerians flee Boko Haram sectarian attacks

Burning car outside St Theresa Catholic Church at Madalla outside Abuja (25 Dec 2012) A attack on a church outside Abuja killed 37 people on Christmas Day


Hundreds of people have been fleeing areas of north-eastern Nigeria, after a 24-hour wave of violence apparently targeting Christian communities.
At least 29 people have been killed in four attacks in the state of Adamawa on Friday night and Saturday morning.
The Islamist Boko Haram group has said it carried out several attacks.  "

Läs hela artikeln från BBC World News, HÄR.

Jag hoppas verkligen att de  snart ska åka fast och få mycket hårda straff för det de gjort.

Ha det gott.


Maritha.





Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook