DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 2 januari 2012

ISLAM I MALMÖ

Den 15-åriga pojken som skjutits i huvudet med flera skott, i Rosengård i Malmö, dog dessvärre.

Polisen säger nu, att det har varit flera dödsskjutningar i Rosengård  den senaste tiden och läget där är ansträngt.
Hur är folk i Rosengård funtade, undrar jag ?

"Skottskadad pojke avled

En 15-årig pojke sköts till döds på nyårsnatten i Rosengård i Malmö. Ingen är ännu gripen för dådet som polisen rubricerar som mord.
Polisen uppger att det är en ansträngd situation i Malmö med flera dödsskjutningar på senare tid.
– Sista delen av 2011 har det varit mycket skjutningar. Det är ett jobbigt läge just nu, säger Hans Nilsson, vakthavande befäl vid Skånepolisen. "

HÄR,  kan ni läsa hela artikeln från dagens SvD.

Det är ju i stort sett bara muslimer där och ändå händer det så mycket dåliga saker.
Att svenskar inte har för vana att skjuta eller hugga folk i ryggen, medan det verkar vara det vanliga ynkryggade sättet för de här missdådarna.

Där är det en stor skillnad mellan svenskar och islam. 
Det är sällan som jag läst om kriminella som går bakom ryggen och hugger eller skjuter någon.

Det är ett mycket fegt sätt att "göra sig av med" folk.
Visst finns det även ynkryggar bland våra egna med men att det skulle vara så uttalat som i bland islamister? 
Nej.


Det känns sjukt att sitta och läsa en artikel men inte få veta vem som gjort, vilket dåd det nu handlar om och att samtidigt känna, att det här är inte ett "svenskt brott"  och när tiden går så uppdagas det och då har jag tyvärr haft rätt.
Det är fel att gömma undan sådana fakta för allmänheten, då det gör folk ännu mer irriterade att höra att det de trott var rätt.


Att dessutom inbilla oss andra att våra egna ungdommar och yngre män, skulle ha förfallit till den nivån, är inte heller rätt mot dessa svenska killar, som fortfarande har kvar en del respekt och sunt förnuft.


De enda förhärdade brottslingar jag har haft att göra med, har varit de som går på droger och som gör sina brott för att se till att de kan fortsätta sitt missbruk men inte heller bland dessa har jag sett denna hänsynslösa attityd och avsaknad av respekt.


Även när det gäller djur, har man ofta inte mycket empati, utan de kan man behandla lite hur som helst.

Mycket tråkigt men det existerar även bland svenskar, tyvärr.

Där jag bodde tidigare, fanns det en liten "djurpark" för barn med höns, killingar och kaniner.

Några ungd. stal några av kaninerna och roade sig med att stampa och bränna ihjäl dessa stackars kaniner. 
Hade det varit en ensam ungdom, en sociopat, så skulle jag kunnat tro att den personen hade begått detta hemska brott men här var det flera ungd. och om det varit svenska, så skulle helt troligt någon av de satt stopp för det hela med tanke på hur djuren fick lida.


Här uppfostrar vi våra barn att vara medkännande med djur och att behandla de väl men det är inte samma förhållningsätt de har i Koranen och den muslimska tron.


Tyvärr har vi inte sett slutet av den sorgliga historien än, "there are more to come", tyvärr.
Så vitt jag vet så är de inte heller intresserade av att integrera sig i det svenska samhället heller, då vårt samhälle strider mot deras sätt att se på oss och på vår västvärld.


De som skulle vilja integrera sig kommer inte att ha någon större chans, då det inte finns, mig veterligen, några imamer som anammar vårt sätt att leva.


Maritha.







 

4 kommentarer:

Anonym sa...

sluta kasta all skit på islam din okunniga människa

Unknown sa...

Anonym!Jag förmedlar vad islam och koranen säger och om det vet jag tyvärr alldeles för mycket och det står dig fritt att låta bli att läsa mina inlägg med. MVH Maritha.

diana sa...

Sluta kasta skit på Maritha, intoleranta människa.

Unknown sa...

Hej Diana och tack för ditt stöd =)
Jag är glad att inte alla människor går omkring och blundar längre för det som håller på att hända i vårt samhälle. MVH Maritha.

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook