DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 10 oktober 2011

KORRUPTIONEN I SVERIGE HAR INTE ÖKAT ????

Hmmm, då blir det enligt mitt sätt att tolka, ännu värre =(

Har den inte ökat, så finns det bara två andra alternativ.
Antingen har korruptionen alltid varit lika stor men har sopats under mattan ordentligare än nu,
eller så har det helt enkelt blivit helt OK att roffa åt sig vad man har lust och bete sig hur bedrövligt som helst, utan att behöva gå omkring med några samvetsbetänkligheter alls.

Fy tusan för vårt ruttnande samhälle.
Det är beklämmande hur lite man bryr sig om man har maktställning av något slag.


Mycket vill ha mer och blir aldrig någonsin nöjda, tyvärr



Det deprimerande debattinlägget stod att läsa i dagens, Dagens Nyheter

" ”Inget tyder på att Sverige blivit ett mer korrupt land”

Publicerad i dag 00:50
Allt fler påstår att Sverige blivit mer korrupt, i spåren av de ”korruptionsskandaler” som briserat under senare år. Men det finns en hake; varken färska studier eller brottsstatistiken talar för att det är sant. Våra institutioner har god förmåga att motstå korruption. Enstaka ”korruptionshärvor” kan göra repor i detta bygge, inte mer. Även om korruptionen inte ökat bör vi vara på vår vakt. Inte minst kommunerna och byggsektorn bör se upp, skriver Claes Sandgren.   "

Ni kan läsa hela debattinlägget , HÄR.

 
Det är beklämmande att behöva inse hur många korrupta idioter det finns i vårt land.
 
Min egen chef försökte att göra samma sak där jag arbetade men då blev jag förb....d och sa i från. 
När han skulle försvara sitt handlande påtalade han för mig, att "Förra polischefen tog emot en hel låda wiskey, han" ????
Då sa jag bara, att "Då förstår jag att han inte längre är kvar som polischef ". 
Efter det gjorde han allt han kunde för att göra mitt liv ordrägligt, för att skrämma mig men det nöjet gav jag honom aldrig, att fåbevittna.
 
Till slut fick han ge upp men innan han gav upp helt, så försökte han en sista gång, med att förklara att min arbetsplats skulle försvinna och jag få sluta men det förklarade jag med ett leende att så gick det inte att göra och att det arbete jag utförde var viktigt för de jag arbetade med och att vi kunde kanske ta en strid om saken.
 
Dessutom var hans arbetsgivare Stockholms stad =)
Han blev så arg att han nästan hoppade på stället där han stod och vände sig tvärtom och gick med ilskna steg där i från och efter det undvek han mig totalt.
 
Han dog några år senare och det var inte något jag gottade mig i men inte heller sörjde jag det heller.

Det är så tråkigt att det finns så mycket oärlighet i världen.
Att vi skulle ha hamnat på en 4de plats, över minst korrupta länder, har jag svårt att tromen så har det kanske gömts undan ännu mer än som syns förstås och det är jag mycket benägen att tro.
 
Dålig stil är det minsta man kan kalla det. 
 
Ha det så gott i vårt korrupta land.
 
Kram Maritha. 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook