DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

lördag 11 februari 2012

VÅRDSKANDAL IGEN, VEM TUSAN SITTER OCH BESTÄMMER...

... om vem som ska få ambulans eller inte.

Är det totalt inkompetena människor som sitter i larmtjänst och när de vidarekopplar till okunniga sköterskor.
Har det inte varit nog med sorgliga beslut, som slutat med att människor dött på grund av mycket dåliga omdömen ????

Jag kan inte begripa hur så många total okunniga människor som blivit anställda för detta uppdrag men det gör mig mycket förvånad med tanke på vad som sagts tidigare när andra människor döttpå grund av dessa usla beslut.

Jag minns också när jag läste om mannen som skadats i en mc-olycka och där de faktiskt lyckats med konsstycket att skicka en ambulans MEN som KÖRDE ÖVER mannen och som på grund av skadorna från am

bulansens tyvärr DOG.

Är det så här vi ska behöva ha det i fortsättningen.
Tänker ingen göra något för att förändra detta ??????

Så här stod det att läsa i dagens Svenska Dagblad,

"Man med hjärnblödning nekad ambulans

En man som hade en blödning i hjärnan fick bestående skador sedan ambulanssjukvården i Jönköping inte kört honom till sjukhus. Sjuksköterskan trodde att mannen hade vinterkräksjuka, eftersom han plötsligt kräktes, och ville inte ta med honom i ambulansen.

En mycket upprörd, Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook