DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

onsdag 29 februari 2012

ISLAM VS SYRIEN

Den här galna presidenten Assad påminner mig om när vi fick den första Bernadetten i vår kungaregister.

Jean Baptiste Bernadette blev av en svensk delegation tillfrågad om han kunde tänka sig att bli Sveriges kung, då den dåvarande Gustav hade blivit skvatt galen och måste bytas ut mot en ickegalen människa.

Har aldrig riktigt förstått varför man valde just den här mannen.
Han var en av Napoleons fältmarsalker och tackade "ja" till uppgiften.

Så gick det till i Sverige men det är inte samma här i Syrien har jag förstått =(
Här härjar den vansinnige härskaren som helt har tappat fotfästet i sitt land och nu har inriktat sig helt mot Homs.

Han fortsätter sitt dödande där och verkar inte ge upp i första taget.
Jag undrar när det här kommer att sluta.

Anledningen till att inte FN velat blanda sig i det hela, har varit av rädsla för att det skulle kunna sluta med att de radikala och galna islamisterna i så fall skulle gå in och ta över Syrien.
Fast nu undrar jag faktiskt vad som ligger bakom det beslutet ???

När Assad lyckats med konsstycket att ta livet av alla dessa människor, 2700 i Syrien, Så vet jag faktiskt inte vad som skulle kunna vara värre än det här. 
Hur många som under dessa avrättningar blivit skadade och kanske för alltid blivit invalida, har jag inte sett några siffror på men det är säker en hel massa folk det med.

Även barn har blivit avrättade då den galne presidenten varit säker på att en två-åring (tror jag att det var)var en spion och som därför också torterats för att klämma ut med sanningen????
Om den här presidenten, Assad inte är galen, då vet jag inte vad och NU borde NÅGON ingripa.

Spelar ingen roll vem det är som ingriper, bara den/de får ett slut på detta sjuka förlopp.
Jag vet att det arabiska gänget som håller ihop, har vait i Syrien som något slags observatörer men inte haft för avsikt att ingripa.

Tyvärr verkade våldet snarare eskalera då de var där.
Jag begriper inte varför ingen från arabförbundet kan gå in och stävja eller få ett slut på detta  dödande.


"Syria unrest: Military 'advancing in Homs'



Smoke from shelling in Homs, Syria (26 Feb 2012) Homs has been subjected to heavy shelling for nearly a month
The Syrian army is advancing on opposition positions in Homs, which has been under artillery bombardment for nearly a month, reports say.
Security officials in Damascus said the besieged district of Baba Amr would be "cleaned" within the next few hours.
Residents of Homs have long said they believe a ground assault is imminent, but the scale of the operation remains unclear.
It comes amid reports of a new draft UN resolution on the crisis.  "

Jag hoppas att någon snart ska ingripa mot den här galningen, oavsett varifrån denne någon än kommer i från.
HÄR,   kan ni läsa hela artikeln ur dagens BBC News.


Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook