DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

lördag 4 februari 2012

ITALIEN VS ITALIEN, UNGA FLYR TILL AFRICA OCH SYDAMERIKA

De får inga jobb i sitt land och de högutbildade flyr i stället till andra länder så att de kan använda sina kunskaper som de förvärvat i sin utbildning.

Italiens ekonomi är väldigt dålig den med och jag undra om det har att göra med den ofantligt stora invandringen av muslimer som flytt Afrika.panien och Grekland innför.
Det är kanske en av orsakerna till Greklands mycket sorgfälliga ekonomi.


Jag vet att Italien har bett EU att hjälpa till med dessa flyktingar som vällt in i landet men jag har inte sett någonstans att de har fått någon som helst hjälp.

Så här stod det att läsa i BBC World News i dag :



Naples and Mount Vesuvius in the distance
With around one in three young Italians now unemployed, many of its younger generation are contemplating emigrating to destinations as far afield as Africa and South America, in the hope of better employment prospects.
One of Rome's central squares is dominated by a vast monument to united Italy's first king.  "

HÄR,  kan ni läsa hela artikeln som var mycket intressant.

Det är väldigt tråkigt att den egna befolkningen känner sig tvingade att ge sig av till andra länder för att få något arbete.

Ha en trevlig lördag och sköt om er.

Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook