En 46-årig man har anhållits misstänkt för mordet.
Det första larmet om knivdramat kom in vid klockan 16.30. Kvinnan blev överfallen och knivskuren när hon befann sig utomhus på Lugna gatan i centrala Malmö. Två små barn var med henne när hon angreps.
Enligt SOS Alarm ska kvinnan ha blivit knivskuren i buken.  "

HÄR,  kan ni läsa hela artiekln ur dagens Svenska Dagbladet.

Det är så tråkigt att läsa om hur människor blir ihjälhuggna och ingen kom fram i tid för att hjälpa det kvinnliga offret.
Jag mår också mycket illa när jag ser hur människor vänder ryggen till för att de inte vill bli inblandade.
Hur sjukt är inte det ???? 

Skulle jag vända ryggen till om jag såg något liknande ???
Svar: NEJ.
Jag skulle inte heller tycka att det var trevligt om det hände mig något och folk betedde sig på det sättet.

Nu tycker jag att svenskarna får ta och rycka upp sig.
Så här illa har det inte varit på många år, tyvärr. 

Jag skäms å era vägnar, ni som vänder era ryggar till mot de som är försvarslösa och som behöver er hjälpande hand.

Maritha.