DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

fredag 30 december 2011

MODERATERNA ÄR SJÄLVGODA

Det förvånar mig att läsa den här srtikeln.

 

"”Moderaterna riskerar att
uppfattas som självgoda”

Sveriges statsminister Fredrik Reinfeldt.
Sveriges statsminister Fredrik Reinfeldt.
Foto: Reuters
Moderaterna har kunnat segla lugnt när det har stormat på det politiska havet. Men den utstakade kursen, att bli de nya Socialdemokraterna, har begränsningar. De löper risken att uppfattas som självgoda.
2011 skulle bli ett tungt år för statsminister Fredrik Reinfeldt och hans minoritetsregering. Det låg i luften. Och ju mer av våren som passerade desto besvärligare såg den parlamentariska situationen ut. Särskilt när det gällde arbetslinjen hopade sig nederlagen. Strax före riksdagens våravslutning röstade de rödgröna och Sverigedemokraterna för att riva upp delar av den borgerliga sjukförsäkringen. Statsministern varnade själv indirekt för en hotande regeringskris. "

Jag förstår inte riktigt hur man får till det när man utrycker sig så om moderatern.
De är självgoda och lever på just detta självgoda sätt.

Hade inte Göran Persson förstört Socialdemokratiska partiet så kapitalt, så skulle nog borgarna aldrig ha kommit till makten, så det är inte på grund av sin egen förtänst som de sitter där de nu gör, tyvärr.

Inte blev det bättre med den självgoda Juholt heller.
Kan man inte av egen kraft inse hur fel man har burit sig åt och vilka regler som gäller, så är man definitivt inte lämplig som ledare alls.

Att han dessutom slåss med näbbar och klor för att hänga sig kvar gör inte det hela bättre, utan snarare sämre och att se hur det tidigare missnöjet som fanns bland de i soc.dem.styret, som alldeles vände kappan med vinden och plötsligt började hålla denne Juholt om ryggen???

Tror de att folk är alldeles urblåsta i huvudet???
Han är inte lämplig och kommer aldrig att bli det heller och i stället borde man snabbt börja leta reda på någon som verkligen ÄR sosse och inte en fejkare igen.

 Jag minns att Juholt skulle förklara sig innan han blev vald (tror jag att det var) och fällde, leende en mycket korkad replik om att "han hade i alla fall inga tobleroneaffärer som kunde uppdagas", tyvärr visade han i stället upp så många andra sorgliga sidor i stället som var illa, om inte värre.
Även bland sossarna finns det en sorglig självgodhet.

Ge upp Juholt och låt någon annan komma fran i ljuset som inte har några gömda otrevligheter under mattan. 

Jag säger som mitt 2½-åriga barnbarn brukar säga när hon blir missnäöjd och arg, "Go away".

Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook