DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

tisdag 26 juni 2012

ISLAM VS TUNISIEN OCH DEN EFTERLÄNGTADE DEMOKRATIN ...

  ... och yttrandefriheten.
 
En så lång kamp men som slutade med det raKa motsatta förhållandet.
Det var likadant i alla dessa länder som försökte att göra sig fria.
 
Ett land som inte var lika illa ansatt av frihetskämpar, var Libyen men som blev ansatt hårt av rebeller, som Nato välvilligt gav sitt gav sitt stöd och nu har de det inte särskilt trevligt i Libyen längre med sin rebellstödda regering.
 
Ett annat land som har det ruskigt nu är Syrien som också är svårt ansatta men av sin regering och det gäller även i Jemen, där förhållandena inte är särskilt trevliga.
Det enda jag med säkerhet kan föreställa mig, som jag även gjorde vad gällde Marocko, Tunisien, Egypten och Libyen är att dessa länder kan glömma att de ens kommer i närheten av demokrati och yttrandefrihet.
Ledsamt men förutsägbart !!
 
 
"Last Updated: Mon Jun 25, 2012 16:28 pm (KSA) 13:28 pm (GMT)

Jailed Tunisian loses appeal over Facebook Prophet Mohammad cartoons

Jabeur Mejri was jailed in March by a Tunisian court after publishing content deemed defamatory. (File photo)
Jabeur Mejri was jailed in March by a Tunisian court after publishing content deemed defamatory. (File photo)


Det är ett sorgligt faktum att islam inte tillåter sådan friheter för muslimerna.
Läs hela artikeln ur dagens Al Arabiya News,  HÄR.

Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook