DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 21 december 2009

Kvinnokränkningar...

...är ett ruttet brott.
Där har jag absolut inget emot, att män som utsätter kvinnor för fysisk eller psykisk misshandel, ska sitta inne så, länge som det bara går.

Känner du någon som blir blir misshandlad, så dra dig inte för att anmäla det till polisen.

EN VÄN ÄR NÅGON SOM VET ALLT OM DIG OCH SOM GILLAR DIG ÄNDÅ.

Girly Comments & Graphics


Jag läste den HÄR artikeln från Dagens Nyheter i dag.

"Tandlös kampanj mot kvinnovåld

Publicerat i dag. 09:20

Polisens kampanj mot brott i nära relationer har pågått i över tre månader. Från polisens sida är man nöjd med hur den har gått, men på kvinnojourerna har inget märkts. Inte heller på antalet anmälda brott."

Jag känner till ett, helt klart fall av misshandel som begicks av en polis, som slog sin hustru illa och de hade förutom sig själva, dessutom tre små barn och det var ruskigt att höra.
Hade jag då vetat vad som hände, skulle jag absolut gjort en anmälan men jag fick inte veta något, förr än det redan hade hänt.
De skiljde sig efter den sista händelsen som slutade i en bruten arm som synligt bevis.

Som i alla andra situationer som är helt fel, kan det bli fel i dessa med och tyvärr kan det också bli svårt när arbetskamrater får reda på sådana här brott och veta hur man ska förhålla sig.
Alla sådana brott ska tas fram i ljuset oavsett vem det gäller och man ska INTE hålla en arbetskamrat om ryggen om man får veta något sådant om honom.

Som ung arbetade jag bland annat på en kirurgklinik på ett av våra sjukhus här i Stockholm och vi fick in flera kvinnor som kom med brutna armar och där man misstänkte misshandel men dessa kvinnor var rädda för att anmäla sina män, av rädsla för att få utstå ännu mer misshandel från sina män.

Tyvärr börjar det kännas som om vi börjar förflyttas bakåt i tiden, när de här brotten blir vanligare och vanligare här i landet.

Girly Comments & Graphics



Jag mår illa när jag hör ordet "hedersrelaterade" brott.
Det var det största misstaget (bland många andra) som Mona Sahlin gjorde, när hon satte det namnet, på något som faktiskt är en rå misshandel eller ännu vidrigare, slutar i kallblodiga mord av kvinnor.

Om jag inte minns alldeles fel, slängdes 8 kvinnor ut från balkonger förra året och endast en överlevde fallet.
Mycket "hedersamt" eller vad ??

Varför ska man sätta sådana här namn på något som redan är förekommande här i landet och det kallar man inte för hedersrelaterat.
Summa summarum är, att det är samma slags kontroll behov som styr de här männen oavsett var de kommer i från.

Svenska män som gör samma sak med sina kvinnor/hustrur skulle säkert, gärna kalla det för hedersrelaterat.

Dessa män är mycket SMÅ OCH YNKLIGA människor i mina ögon och som är för fega för att göra det som är rätt.

Jag blir fruktansvärt arg när jag läser om de här brotten oavsett det gäller svenska eller invandrade kvinnor.

Ingen kvinna ska bli utsatt för dessa kränkningar och det ska inte lindas in i ord som gör det lindrigare eller till och med lättare för dessa män att undkomma.

Min biologiska far misshandlade min mor svårt, under hela deras tid tillsammans och jag som barn fick bevittna dessa vidriga brott.
Jag blir ursinnig när man låter som om det skulle vara mer OK att utländska kvinnor ska behöva utstå den behandlingen, som hör hemma i en förgången tid och inte ska förstärkas här i vårt land.

Det är även oerhört kränkande för svenska kvinnor att låta dessa misshandlande män få fristäder här i vårt land.
De borde utvisas när brotten är avtjänade och med inte få komma tillbaka någonsin.

Om vi ska kunna göra något åt de här brotten , så bör vi alla vara mycket tydliga med var vi står och inte som i dag, där det misshandlas och mördas flera kvinnor varje år av dessa män offrar sina systrar, mödrar och döttrar till blodtörstande män, som har en hel mans styrka av söner, bröder och andra "manliga" släktingar bakom sig, som ställer upp och griper in och kastar "sina" flickor/kvinnor i döden.

Jag har fått nog av detta och tycker att vi ska tala om dessa brott med dess rätta namn, råa misshandlar och kallblodiga planerade mord OCH dessutom förföljelser om dessa kvinnor försöker få skydd, av samhället.

Den "tandlösa kampanjen" som Dagens Nyheter talar om, som man satsade på (och som jag inte hört talas om) kan ni läsa om på Polisen nätsida, HÄR

Jag skulle gärna vilja att ni som läser det här tar ställning till de här brotten och skriv gärna och kommentera det jag skriver.
Känner ni till att, julen är den helg under hela året som det sker flest och allvarliga familjebråk.
Det är den helgen som polisen har mest att göra och det som borde vara en glad tid för barnen men...

Girly Comments & Graphics


Ha det så gott och ta hand om varandra och gör julen till en glädjens högtid, för allas, inte minst för barnens skull.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook