DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

söndag 6 december 2009

Då är det dags att fixa fram julklappar...

...till alla barnbarn som vuxit till sig i antal och numera är 6 och med ett 7:de på väg =)
I går var svärdottern här med två av mina barnbarn men kanske kan man säga att hon var här med alla tre då det kommande lilla pyret som kommer till världen i början av juni nästa år.
Det var så kul att se hur magen redan putade ut =)
Jaa, det är inte lätt att få ekonomin att gå ihop den här månaden men det måste det göra =I
Till och med Tigris stör sig på att hon inte får den dyraste maten som hon tycker smakar bäst =( men vattnet kan man få färskt i alla fall =)


...till alla barnbarn som vuxit till sig i antal och numera är 6 och med ett 7:de på väg =)
I går var svärdottern här med två av mina barnbarn men kanske kan man säga att hon var här med alla tre då det kommande lilla pyret som kommer till världen i början av juni nästa år.
Det var så kul att se hur magen redan putade ut =)
Jaa, det är inte lätt att få ekonomin att gå ihop den här månaden men det måste det göra =I
Jag tänkte tipsa er om några sidor där man kan få ihop, om än inte så mycket, så i alla fall lite mer pengar.
Den ena sidan heter Triond och den hittar du HÄR.
Här kan du skriva inlägg om saker du tycker att du vill dela med dig av till andra.
Om du till exempel har testat en produkt/företag och blivit jättenöjda eller tvärtom blivit jättebesvikna på den/det.
Du får betalt för att dela med dig av din kunskap eller du kanske bara vill skriva dikter/små berättelser och det kan du också göra här.
Gå ditt och se om det är något för dig att starta med =)
En annan sida som du också kan få betalt för är på Chiao som du hittar HÄR.
Här kan du delta i olika enkäter och även skriva egna omdömen om lite av varje.
Det var ett par av de sidor som jag kan rekommendera till er som liksom jag är "urfattig" , fast vi finns vist inte alls eller som statsministerns fru uttryckte det "Det finns inga fattiga i Sverige" =I
Förmodligen inte i hennes vänkrets men det är ju inte alla innevånare i landet >=(
Ja, ja, hur som helst går det att tjäna lite på de här sidorna, så vi låter bli att lorta ner Sveriges rika sida.
Om det nu finns någon sådan alls ?
Jag var utanför min dörr och bad en kille som satt i en bil att vara snäll och flytta sin bil från "min bit" av trottoar kanten som trafikkontoret sänkt ner så jag ska kunna ta mig ner på gatan med rullstolen när färdtjänsten hämtar upp mig. De har också satt upp en stopp skylt för att förhindra att folk ställer sig där eller som i bland också händer, parkerar där.
Jag knackade på bilrutan och han vevade ner den och ja förklarade att jag skulle vilja att han flyttade på bilen för att jag skulle kunna ta mig ner till min färdtjänst kom men fick till svar, ett högt "vrål" med "HÅLL KÄFTEN" ???
Orkut Scraps - Scary

Orkut Scraps - Scary Scraps

Jag blev då jäkligt arg och talade om att han inte skulle säga till mig att hålla käften och då öppnade han dörren till bilen och skulle kaxa upp sig.
Då jag frågade om det var så att han tänkte klippa till mig, och att det väl antagligen var de enda han vågade ge sig på, värnlösa kvinnor, blev han ännu mer förbannad med backade lite och skrek att han faktiskt talade i telefon och höll på att beställa en kista ???
Jag svarade att jag tyckte att han skulle beställa en riktigt stor som han rymdes i och ta hem den till sitt hemland och gräva ner sig där, då jag inte tyckte att den sorgliga stilen hörde hemma i det här landet.
Då skrek han åt mig "vi har stulit Sverige från er fattiga, dumma svenkjävlar ???
Så visst finns det fattiga människor här =)
Han drog i alla fall i väg med bilen (som var en tjusig, sprillans och snygg gul en stadsjeep, tror jag)
Eftersom jag inte var i från han kom (arab, tror jag), så är jag inte längre säker på vart vi bor nu men som tur är har jag pass, så det ska väl lösa sig =)

Ni får ha en trevlig fortsatt söndag och sköt om er och glöm inte att fixa pass i fall ni ska iväg någon stans.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook