DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

tisdag 17 juli 2012

RÅNARE PÅ GRÖNA LUND, 10-ÅRIGA =(

Det är som om man inte ser några gränser alls numer, utan till och med barn rånar andra barn på Grönan för att få snålåka på andra barns bekostnad.

Hur illa kan det bli ?????
När barn sliter åkbanden av andra barn som betalat dyrt för sin önskan att få sommarens höjdpunkt med sitt Grönan besök.

"AFTONBLADET,
 AftonbladetNyheter
Publicerad: 2012-07-17
:
Gröna Lunds åkband har blivit hett eftertraktat rånbyte bland barn.   Gröna Lunds åkband har blivit hett eftertraktat rånbyte bland barn. Foto: Malin Askner

Barn rånar barn på åkband

Åkband till karusellerna på Gröna lund har blivit ett eftertraktat rånbyte bland barn.  "

Det är bedrövligt att behöva höra att till och med en del barn har fallit för att förskaffa sig andras ägodelar på det här brutala sättet.
I det här fallet var det två flickor i 10-årsåldern som stod för rånandet.

Vad blir deras nästa kliv på "karriärstegen" ??
Vilka är deras föräldrar och vet de vart deras barn är ???

Jag minns själv att jag som ensamstående mamma var orolig när mina barn var i den åldern, då de inte längre fick gå på "fritids".
Sommarloven kunde bli långa och fyllda med oro då man sitter fast i ett arbete, som måste ha för att kunna försörja sig och sina barn.

Vad man aldrig får försumma att göra, är att alltid ha en bra kommunikation med sina barn.
Att göra allt det som går att göra för att ge sina barn det som går att ge, inom rimlighetens gränser.

Jag arbetade deltid ända tills man inte längre "fick" arbeta deltid på statliga verk.

Fram till och med att yngsta barnet fyllt tolv år gick det bra men efter det upphörde möjligheten och jag bytte då arbete och började städa och fick bra tider som passade mina barn och mig bra.
Att vi inte kunde leva något "lyxliv" fick man kompenserat med att ha tid över för sina barn och det var mycket mer värt, än pengar i mina ögon.  


Maritha.
 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook