DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

lördag 21 juli 2012

ISLAM VS SVERIGE

"Räddade kvinnans liv - med blöjorna

Tidigare artiklar
MALMÖ. Stefan Vigstrand, 47, räddade den unga kvinnans liv. Med blöjor från hennes barnvagn och en lånad livrem lyckades han hålla tillbaka de kraftiga blödningarna tills ambulansen kom.
- Jag hade lika mycket blod över mig som hon när ambulansen kom. Det var blod överallt.
Klockan var tjugo över nio på torsdagskvällen när han hörde skriken.
- Jag trodde det var barn, det hade varit rätt mycket skrik ute på gården hela dagen. Men sedan hörde jag att någon skrek "hjälp mig, hjälp mig, han dödar mig!", berättar Stefan Vigstrand.

Rusade ner från lägenheten Polisens tekniker sökte spår längs Agnesfridsvägen på torsdagsnatten. Foto: Oscar Persson Polisens tekniker sökte spår längs Agnesfridsvägen på torsdagsnatten. Foto: Oscar Persson

Han tittade ut från sin balkong på femte våningen och såg en ung kvinna komma småspringande, nästan haltande, med en barnvagn på gångstigen nedanför och förstod direkt att det var allvar.
- Jag bara flög i skorna och skrek åt min dotter att ringa efter polis och ambulans, berättar Stefan Vigstrand.  "

Jag skriver det jag gör nu eftersom ingen svensk man skulle göra något liknande och det är jag glad för.

Skulle jag ha fel så rättar jag mig naturligtvis efter det men jag skulle inte tro att det är så, tyvärr.
Så här illa blir det när man har en mycket låg "känsla" för kvinnor och barn.

Det har varit alltför många liknande händelser i landet på sista tiden.
Jag vägrar att acceptera en tro och kultur, som godkänner sådana här tragedier.

Kvinnor och barn, i allra högsta grad har rätt att få slippa se sådana här saker hända och det blir för dessa barn samma sak när de växer upp och de lär inte heller få gifta sig med vem de vill och då frodas detta förakt och egenderätt till att bryta mot våra lagar och göra illa "sina" kvinnor och barn.

Läs gärna hela artikel ur dagens Expressen, HÄR. 

Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook