DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

fredag 23 oktober 2009

Svininfluensan ???

Jaa, nu har de stackars grisarna visat sig bli smittade med svininfluensan men av oss människor =(

Funny Pictures and Funny Layouts

Vart ska det sluta tro ? Jag var på en jättetrevlig blogg som heter, http://karin.hermansro.se/
Karin skriver jättetrevligt och har nyss lagt in en videofilm på bloggen, som handlar om svininfluensa vaccinet som framställdes i USA 1976, då man trodde att en Pandemi var på gång och ville att alla skulle vaccinera sig i USA mot svin influensan.
Även då, hände det konstiga saker med vaccinet, som man inte ville tala högt om.
Jag tror för min del att är likadant fortfarande och mycket på grund av att vi vet för lite om det vi tillverkar och hur det beter sig när vi väl fått det i oss.
Jag kommer inte att vaccinera mig den här gången och tar hellre influensan när den kommer.
Det är lite konstigt oxå att man inte kan säga säkert om det räcker med en vaccinering eller två.


99galleries.com

Tydligen har läkemedelsföretaget som tillverkat åt Sverige blivit försenade eller nå´t liknande, för det var då frågan kom upp, om det kanske skulle räcka med en dos eller två.

En till märklig sak är att det gått så väldigt snabbt att framställa vårt vaccin medans de i USA får vänta så mycket längre på sitt vaccin, trots att de haft så många fler fall av influensan och under mycket längre tid än vi haft den?
Det gör oxå att man undrar vad det är vi får?
Kanske nå´n mix som man blandat ihop på rester av tidigare vacciner =) Nej det var bara ett skämt =)
Nu har vi i alla fall fått flera fall med svininfluensan inrapporterad och så vitt jag vet har ingen av dessa fått några dödliga utgångar.
Man kanske ska isolera de stackars grisarna, så vi inte smittar ner de oxå.
Det vore ju förskräckligt att behöva skära ner på julskinkorna i år =)
Ha en riktigt trevlig helg nu och sköt om er och era influensor, ni som har några =)

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook