DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

tisdag 13 oktober 2009

14 barn...det ni =)

Har just tittat på ett program med Dr Phil, som bjudit in Nadya Suleman, som nyligen fött 8 bebisar.
OCH DET HÄR ÄR BARA FEM =I

Visst kan man älska barn men att skaffa 14 stycken och vara ensamstående är bara så, för mycket. Det låter mer som om man älskar sig själv, när man agerar som hon gjort.
Det är bara helt sanslöst att se henne och höra hur hon resonerar.
Jag tyckte det var tufft att vara ensamstående med två småbarn men 14 barn ??? Nej det skulle jag definitivt inte kunna klara av själv och det gör naturligtvis inte Nadya heller. Någonstans är det helt klart något som fattas den här tjejen. Hon har inget arbete och har redan 6 små barn, som om jag inte minns fel, fötts under loppet av 7-8 år =( Hon sa just att hon inte förstått att matkupongerna hon fått under dessa år kom i från skattebetalarnas pengar ??? Förrän nu hos Dr Phil ??? Hon har dessutom låtit sig befruktas genom sätta tillbaka befruktade ägg som befruktats på konstgjord väg. Jag undrar vems sperma det kan vara och om "pappan" har en aning om att bebisarna över huvud taget finns.

Hon ska snart få ta hem sina bebisar, som har legat kvar på sjukhuset sedan de föddes för ungefär ett par månader se´n.
Nu kommer hon få en hel del hjälp sedan Dr Phil tagit kontakt med henne och det är bra för barnens skull. De skulle antagligen hamnat i någon annans hem till slut, som fosterbarn =(
Den/de läkare som låtit utföra den här "operationen" borde åtalas för det de gjort, då det helt klart strider mot allt sunt förnuft att ställa till med något så´nt här.
Hon har fått hjälp att skaffa sig ett hus nu. Tidigare bodde hon hos sina föräldrar, i källarvåningen i deras hus och de torde vara rätt trötta på sin dotter och alla turer hon tagit med de som med åkare, vare sig de ville eller inte. Mamman sa sig, tidigare ha beställt en tid till en psykolog för sin dotters räkning men det blev ingen ordning ändå. I dag sa Nadya själv att hon trodde att hon har ADHD ???
Vad jag vet inverkar inte ADHD på intelligensen, så jag begriper inte vad hon menade med det.
Men vad vet jag, jag har bara SPD (tror jag) och endast 2 barn =)Nu har jag i stället 6 barnbarn och det är kul och inte särskilt jobbigt =)
Nu ska jag titta på en härlig kille på TV. Cesar Millan den härliga "lilla" mannen som gör underverk med hundägare =)

Ha det så gott till nästa gång.

Kram Maritha.

2 kommentarer:

Bibbi sa...

Ja, vår värld upphör aldrig att förvåna mej...
Håller med dej....har varit själv med fyra och tyckte det var tillräckligt sjå med det.

Ceasar är en kanonkille.

Mvh //B

Unknown sa...

Hej Bibbi =) Ja då vet du oxå hur det är =I Tänka sig 10 till =0
Ja, Cesar är helt fantastisk, med både hundar och deras ägare =)

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook