DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

tisdag 27 oktober 2009

Jag som inte ens hade råd...




...att gå på gym när jag ville och kunde =(
Hur kan det komma sig att vissa människor inte fattar att alla pengar som finns inom räckholm, inte är till för att förse sig till sina egna privata behov.
Det här stod att läsa i DN i dag :



"Skola fick betala rektors medlemskap i Yasuragi

Publicerat i dag. 18:26

Utsatta elever har nekats stöd och lärarna har slagit larm om allvarliga brister. DN.se kan nu avslöja att rektorn samtidigt använt mer än 60.000 kronor av kommunala Solbergaskolans budget för ett personligt medlemskap i exklusiva Yasuragi Hasseludden."


Hur svårt kan det vara för en anställd, i det här fallet en rektor, att förstå att man inte kan använda skolans /elevernas pengar till sina egna nöjen.
Jag blir så trött av att läsa om dessa lurendrejare, som oftast klarar sig med "skinnet" i behåll, i stället för att sitta bakom lås och bom, där de hör hemma.

Så snart någon får en ställning och "makt" verkar många tappa hjärncellerna och får för sig att detsamma händer med deras omgivning, med tanke på hur de beter sig.
Det är så tragiskt att människor hamnar där de inte ska vara.

Att personalen på skolan fick "munkavel", är oxå helt vansinnigt. De fick tala anonymt men inte öppet.
Rektorn som det gäller har dessutom ansett sig behöva det här exklusiva medlemsskapet ??
Vad tror hon att resten av världen gör när det blir tufft.

Hur ska alla stressade föräldrar göra om de blir hårt pressade av sin arbetssituation ??
Kan sociala ställa upp med pengar till ett medlemsskap så de kan ventilera och stressa ner eller är det bara skojare som får göra så här.
Det fanns oxå direktörer i "klubben" som jag inte heller har mycket till övers för.
Vad får vissa människor att tycka att de är så mycket förmer än andra??


Klicka här så kan du läsa mer i artikeln

Nej, jag blir förbannad när jag läser om så´na här människor och de friheter de tar sig på andras bekostnad.

Ni får ha det så gott, trots att inlägget inte blev av det roligare slaget =(
Flores
Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook