DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

söndag 18 mars 2012

NU TYCKER JAG FAKTISKT ATT DET HELA HANDLAR OM MÄNNISKOR...

... som inte hyser särkilt mycket känslor för djur över huvud taget.

För inte så länge sedan stod det om en hund som knivhuggits i samband med ett knivdåd mot en man.
"Machete" mannen skadade också en hund med sin machete.

Jag minns också klart och tydligt hur en grupp ungdomar stal kaniner från en liten allmän djurpark i området vi bodde i och var så vidriga, så att de brände upp den ena kaninen levande och stampade ihjäl den andra.

Nu kräks jag snart på dessa människor, som jag inte tror är psykopater eller sociopater, utan människor som uppfostrats till att inte ha några känslor för djur över lag.
Det är så grymt.

" Raketattack mot tusentals svanar

Publicerad: 2012-03-18

"Pojkars busstreck" sabbade det säkra vårtecknet

Tusentals svanar flydde i panik när de attackerades med raketer.
Bakom anfallet som störde vårens ankomst vid sjön Tysslingen stod tre pojkar.
Som också fick fly - från förbannade fågelvänner.
– Folk blev besvikna och arga, säger Helny Olsson från Närkes ornitologiska förening.  "

Det här är lika illa som det övriga djurplågerierna.

Ni kan läsa hela artikeln från dagens Aftonbladet, HÄR.

Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook