DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

söndag 18 mars 2012

ISLAM VS SYRIEN

Även i Syrien finns det syrianska Muslimska Broderskapet som ställer mycket på huvudet när det gäller islam.

De har nu avkunnat, vem/vilka som får ta itu med Syrien. 
Det blir Turkiet och ingen annan, enligt de.

En man, turkisk lastbilsschaufför förkunnades ha blivit skjuten till döds.
En av över 8000 människor som blivit avrättade i Syrien sedan drygt ett år tillbaka.


"Muslim Brotherhood: Only Turkey should lead a solution on Syria

16 March 2012 / ABDULLAH DAVRANMA, LONDON

Mohammad Riad Shakfa, leader of the Syrian Muslim Brotherhood, has said he would give priority to any initiative led by Turkey, a country that he described as the region’s most powerful player, in finding a way out of the “chaos” in Syria. Regarding the idea of a regionally initiated military intervention in Syria, Shakfa said such an intervention should only be led by Turkey, in an exclusive interview with Today’s Zaman on Friday   "

Det ska bli intressant att se om de lyckats med att få Turkiet till att göra det.

Hittills har ingen fått Assad att inse vad han håller på med och vad jag förstår av det här, så lyckas inte heller de "syrianska Muslimska Brödrarskapet" göra något åt situationen.

Vi får väl se hur det går.

Tyvärr kan jag inte hitta artikelns ursprung. 
Jag förmodar att man tagit bort den och ersatt den med  någon annan.


Jag har letat i genom allt jag kan men utan resultat.
Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook