DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

fredag 25 februari 2011

Nagra roliga historier, som omvaxling.

De finns en del damer som har skinn på näsan...

Damen bakom incheckningsdisken hos SAS i Stockholm, borde fått medalj för att hon både var smart och rolig, samtidig som hon fick fram sitt meddelande till en arrogant passagerare.
 
En fullsatt avgång hos SAS blev inställd. Representanten för flygbolaget höll på att boka om en lång kö med resande.
 
Plötsligt gick en ilsken passagerare förbi alla som köade och kom fram till disken.
Han slängde biljetten på disken och sa:

'Jag SKA med detta flyget och det SKA vara FÖRSTA KLASS! FÖRSTÅTT?'

 
Damen bakom disken log och svarade vänligt:

'Beklagar, min herre. Jag ska gärna hjälpa dig, men jag måste först hjälpa dem som står i kön. Om du bara väntar på din tur är jag säker på att vi ska kunna ordna något till dig.'

 
Passageraren var inte nöjd med svaret. Han frågade högljutt, så att passagerarna bakom honom kunde höra:

'HAR DU NÅGON SOM HELST ANING OM VEM JAG ÄR?'

 
Utan att sluta le tog damen bakom disken tag i mikrofonen till högtalaranläggningen och sa:

'Mina damer och herrar, kan jag få er uppmärksamhet,'
började hon.
Hennes röst hördes klart och tydligt i terminalbyggnaden.

-'Vi har en passagerare vid Gate 14 som inte vet vem han är. Om någon kan hjälpa honom med att hitta hans identitet, var vänlig kom till Gate 14. Tack.'

 
Medan folk bakom i kön vred sig av skratt, stirrade den arge kunden på damen med en genomträngande blick, grimaserade och ropade högt:

'FUCK YOU!!!'

 
Utan att blinka log damen och sa:

'Beklagar, men du måste ställa dig i kö för det också!'
 
 ~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~
Här kommer en bra historia - det är "tuffa" tanter i Norrland !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
 


Norrländsk dödsannons!




Det bar sig inte bättre än att Alfred från Malåträsk hade avlidit och lämnat sin fru Alma.

Som brukligt så skulle det annonseras i lokaltidningen, så Alma ringde annonsavdelningen för att meddela det inträffade.

Följande samtal utspelade sig:

Alma: e re annonsavdelninga?

Tidningens annonsmedarbetare: Jo, det stämmer.

Alma: - N' Alfre´ e dö.
 Medarbetaren: - Eeh jaha... och nu vill ni sätta in en dödsannons förstår jag.

Alma:- Tschou (visslade inandning - norrländska för ja)

Medarbetaren: - Och vad vill ni att det ska stå i annonsen då?
 Alma: - N' Alfre´ e dö.

Medarbetaren: - Jahaa, hmm... och vad vill du att vi ska skriva mer i annonsen?

Alma: - Inge mejr, för he vål se dyrt om je skriv na mejr. He e int lönnt å lägg ut nå i onödan.

Tidningens medarbetare funderade en stund och kom fram till att det nog skulle bli svårt att övertala denna dam till att skriva något mera i annonsen, så efter övervägande så sa han till Alma:

- Du får tre ord till gratis. Vi bjuder på dem.

Alma funderade några sekunder och sa sedan:
 - Ja, isåfall se vill je att he ska stå: Skoter till salu!


~~~~~~~~~
~~~~~~~~~

 
Varför kommer pizzan fram snabbare till kunden, än ambulansen till patienten?


Varför finns det parkeringsplats för rörelseförhindrade framför skridskobanan?


Varför beställer folk en dubbel osthamburgare med stor pommes frites och Cola light?


Varför köper vi hotdogs i tiopack och korvbröd i åttapack?


Varför målar kvinnorna sina ögon med öppen mun?


Varför är inte ordet förkortning kortare?


Varför trycker vi på start när vi vill stänga av datorn?


Varför finns det inte kattmat som smakar mus?

Varför står det på hundmatburken 'ny bättre smak', vem har testat detta?


Alla känner väl till flygplanens svarta låda, som alltid håller sig oskadd. Varför tillverkar man inte flygplanen av samma material?


Varför trycker du fjärrkontrollens knappar hårdare när batterierna är nästan slut?


Varför tvättar vi handdukarna, händer är väl rena när de torkas?


Varför använde Kamikaze-piloterna hjälm?


Hur har man fått skylten 'gå inte på gräsmattan' ut till mitten av gräsmattan?


När ett ord är fel i ordboken, hur vet man det?

Har arbetarna på Lipton kafferast?

När jag köper en ny bumerang - hur blir jag av med den gamla?

Varför har byggnader som ska var öppet dygnet runt överhuvudtaget lås?

Ha det sa gott.

Kram Maritha.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook