DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 21 februari 2011

Livet i Gambia fortsatter...


...som tidigare men nu borjar det bli varmare pa dagarna.

Bougainvillean blommar med alla sina vackra farger i allt fran vitt till rosa/lila till gult.

En fantastiskt vacker blomma men har mycket vassa taggar, vilket jag inte kant till forr an jag kom hit.
Kanske for att vara blommor som vi odlar i krukor, aldrig blir sa stora som de blir har.

Det har ocksa kommit fler turister, fran alla mojliga lander.
Strande dit jag gar, for det mesta andrar hela tiden manniskor, som ligger nara den bit av stranden som jag brukar sitta pa.

De flesta valjer en bit av stranden, som de oftast aterkommer till under hela sin vistelse har i Gambia.

Sa efter ca tva veckor blir det nya ansikten jag ser och det blir aldrig riktigt samma, som nar man sett samma ansikten sa "lange" och de plotsligt blir utbytta mot nya, som man sedan "saknar" igen efter att de forsvunnit.

Hotellen de bor pa verkar vara av mycket hog standard, bade Karibu Hotel och Senegambia Hotel.
Det ser sakerligen inte ut som hemma hos oss.

Vi har standiga inneboende sma kryp, som finns overallt.
I koket, dyker det upp sma kackerlackor, som springer runt pa koksbanken och verkar trivas bast i morkret.

Vi har ocksa vara sma myror, som ar ratt harmlosa de med.
I koket har vi de sma svartmyrorna som finns i flera storlekar.

Dar har vi bara tva sorter, de tva minsta av de.
Man far inte vara krasen eller radd for smakryp nar man bor har.

De far man rakna med finns har overallt.
Vi har dar emot inte sa ofta besok av de storre kackerlackorna har och det ar ju ratt skont att slippa.

Det blir bara ett kort inlagg i dag, da vi nyss har haft en datorkrasch och haft problem att fa i gang den igen.
Jag ska beratta mera i nasta inlagg om det som finns har att beratta om.

Ni far ha det sa gott tills dess.

Kram Maritha.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook