DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

söndag 20 mars 2011

Livet i Gambia, fortsatter...

...trots att det blivit lite varmare har och vindarna har avtagit lite.

 Jag har tyvarr inte kunnat skriva sa mycket pa ett tag, da datorn smakraschar hela tiden och det dessutom ar flera timmars elavbrott har da och da.

Som om det inte rackte, sa ar natverket sa langsamt har att det bryts da och da och det blir svart att fa ihop nagot med alla dessa avbrott.


Det kanns lite konstigt att saga att det varit lite kallt har men det har faktiskt kanns sa ett par veckor.

Nagon undrade hur manga grader vi hade den dagen,  jag sa, att  "   det ar lite kyligt har "   och da hade vi ca 29 grader =/

Det har dessutom varit valdigt kallt i vattnet med och inte alla som besokt stranden har valt att ta sig ett dopp.
Jag holl mig sjalv till fotbad, nar jag val kom ner till stranden.

Turisterna ar valdigt manga har nu och jag blev valdigt snopen, nar jag plotsligt stotte pa tva svenska polisman i sina svenska uniformer, nar jag promenerade genom hotellparken fran stranden.

Det visade sig att de var har pa besok for att utbyta arbetsmetoder med den gambiska polisen och fa en liten inblick hur det fungerar i Afrika.

Lat valdigt konstigt, med tanke pa hur stort Afrika ar och hur manga olika lander som finns har och hur olika det kan fungera, fran ett grannland till ett annat men kan de fa nagot i utbyte, sa ar det sakert bra.

Just nu fungera det valdigt illa i de norra delarna med sina demonstrationer i de arabiska landerna, for att fa en forandring av sina liv.

Hur det ska ga i Libyen vet man inte annu men det ar valdigt trakigt allt som hander och manga som far satta livet till for att fa en mojlighet att fa manskliga rattigheter tillgodosedda.

Det ar delade meningar om Kadaffi har i Gambia och aven har hemma har vi olika meningsutbyten om hur vi bada ser pa denna man som lett "  sitt"   land i over 40 ar.


Nu ar det bade brittiska och amerikanska batar utanfor kusten till Libyen och det har borjat ingripa i Kadaffis "  krigforing"   mot demonstranter/rebeller och hur det kommer att sluta, far vi val se sa smaning om. 


Trakigt att sa manga manniskoliv ska ga till spillo, for att fa mojligheter att fa sina manskliga rattigheter tillgodosedda.


Nu ar jag valdigt trott, sa det far bli ett litet avslut pa den har natten nu.

Ni far ha det sa gott och vara glada , om ni far saga vad ni tycker och skriva det ni vill och inte bli skjutna for det.


Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook