DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

lördag 5 mars 2011

ETT INLAGG SOM GER MIG CHANS ATT FA ATERGALDA...

...ett foretag, som jag har valdigt mycket att tacka for.

Att jag sitter har i Gambia i dag och att jag tog det steget, som gjorde att jag i dag ar gift med en man jag motte genom internet.

Det foretaget heter, .http://www.smsnetwork.org/
Jag som aldrig lyckades lara mig smsa genom mobilen, hittade detta foretag, som gav mig mojlighet att att smsa genom att anvanda datorn i stallet.

Trots uppreppade forsok fran bade mina barn och barnbarn, tyckte jag att det var sa krangligt och trodde jag nog aldrig att jag skulle lyckas fatta var alla bokstaver fanns och hur de skulle anvandas.

Plotsligt blev det sa enkelt och bra att det var en lycka att smsa.
Jag och min blivande man, Emmanuel, hade  lange haft kontakt via datorn och kande varandra ganska val vid det laget.

Vi hade bestamt oss for att vi ville traffas och se hur vi skulle passa ihop och om det fanns en gemensam framtid for oss.

Da arbetade Emmanuel i Libyen och det var ett land, som han inte ville att vi skulle bosatta oss i, da deras kvinnosyn ar lika med noll och man inte heller sag medblida ogon pa de svarta som kom till deras land.

Araber i gemen har aldrig haft nagot gott oga till svarta och var ju de som aven startade den svarta slavhandeln, efter att ha krigat sig till de norra delarna av Afrika.

I dag ar jag mycket tacksam for att vi insag att Libyen inte var ratt plats att starta vart eventuella forhallande, utan insag att vi maste hitta en annan losning pa vart problem.

Emmanuel var bra pa att smsa men inte jag och det var viktigt att vi skulle kunna halla kontakten genom hans fard genom Afrika for att till slut na fram till Gambia, som vi bestamde var det ratta landet, da det inte var nodvandig for mig att soka visum for att fa komma in i landet. 

Emmanuel har sitt ursprung i Nigeria, och behovde ta sig dit, for att mellanlanda och sedan paborja sin resa genom de lander, utmed vastra kusten och som till slut leder fran till Gambia.

Det var en dryg resa, som tog valdigt lang tid och da hade vi smsen, som gjorde att vi kunde halla var i stort sett dagliga kontakt med varandra, nar det inte fanns nagra andra mojligheter att na varandra.

Det ar inte sa gott om internetcafeer i oknarna och da var det skont att kunna fa livtecken fran varandra. Har var det inga dyra flygresor som gallde, utan busstrafiken, som i bland var valdigt opalitlig.

Har var det inga fasta busstidtabeller, som gallde  utan det fick ta den tid det tog.

For att jag skulle fa rad  att kunna aka ner till Gambia, var jag tvungen att soka mig ett lan, for att tacka alla utgifter, som var stora, med tanke pa alla olika vaccinationer jag blev tvungen att ta for att kunna resa dit.

Dar blev det stora utgifter med. 


Vart jjag skulle soka mitt lan var daremot en fraga, som jag hade svart att rakna ut men allt loste sig  aven dar, med hjalp  att det fantastiskt bra, Smsnetwork.org da ett av deras erbjudanden for att fa fler gratiskrediter till smsen, var just en ansokan om lan, hos Seven Day.

Sa, sagt och gjort, ansokte jag om lanet dar och fick ett " ja"  pa min ansokan samt manga gratiskrediter till fler fria sms =)

Sa det ar faktiskt deras fortjanst, att jag och min man kunde bade behalla var tata kontakt via smsen samt att det ocksa gjorde, att vi fick mojlighet att motas har nere och se att vi hade en framtid, som var vard att satsa pa med.

Da jag har sjukdomen MS och hade valdigt jobbigt i kylan i Sverige var det en sa stor lattnad att kunna se hur bra jag madde har nere, aven i min sjukdom. 

Hemma , i Sverige, var jag beroende av hjalp fran hemtjansten, for att klara mitt dagliga  liv.
Klarade att ga korta strackor men var beroende av elrullstol och manuell rullstol samt rollator.

Balansen var och ar daligt fortfarandemen jag kan ga, ganska langa promenader har och klarar att diska och tvatta klader sjalv sam stada hjalpligt med hjalp av min man och den lyckan gar inte att beskriva i enkla ord. 

Sa att jag mar sa har bra som jag gor nu, ar faktiskt till stor del http://www.smsnetwork.org/som hjalp mig att forverkliga.
Darfor kanner jag en stor gladje, nar jag varmt kan rekommendera deras tjanster till er alla andra bade har i Sverige men ocksa i ovriga delar av var varlden, som laser min blogg.

Har kommer varvningslanken, som ni kan klicka pa for att  registrera ert medlemsskap dsr ni med : http://www.smsnetwork.org/ 

Jag ar sjalv fortfarande medlem och har fortfarande mycket stor gladje av att  jag i dag kan gora precis tvartom, nu nar jag bor har i Gambia och da kan jag smsa bade min familj och mina vanner, oavsett vart de bor i varlden och halla kontakten med  de.

Nu tycker jag att det kanns viktigt for mig, som fatt sa mycket fin hjalp av detta foretag bade nar det galler att formedla mina sms men ocksa att de alltid finns dar och staller upp for att halpa mig nar det ar nagot jag undrat over eller da jag inte klarat av de tekniska bitarna, som inte ar min starka sida.

Nu later det som om jag bara vill gora reklam for de och det vill jag med gora men inte av de orsk=aker som ni kanske tror, utan for att det AR ETT SA JATTEBRA FORETAG och staller verkligen upp for en nar man behover de.

Det har dessutom tillkommit  en mangd bra extra tjanster som man har stor nytta av och jag vill absolut, att ni klickar er dit och sjalva far se vilket himla bra foretag det faktiskt ar och som jag varmt kan rekommendera till er alla, oavsett vart ni bor och val dar ar det bara att kolla om ert land har mojlighet att fa ta del av dessa jattebra tjanster.

Skulle ni vara osakra pa om det ar mojligt, sa ar det bara att kontakta deras support, sa far ni hjalp att reda ut om det ar mojligt att ansluta er till de. 

Sa anvand nu veckan som kommer till att gora era liv enklare och mycket billigare, an det formodligen ar i dag.
Lycka till och ta vara pa den har chansen ni far/

Ha det sa gott och en fortsatt skon helg. 

Kram Maritha. 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook