DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

onsdag 15 april 2009

Halland i sommar ?

Jag bara måste få berätta för er om hålet i sanden på stranden i Halland =)
Förra veckan fick jag besök av en underbar väninna, som bor en bit i från stranden i Halland. Det var jättetrevligt och det var dessutom första gången vi sågs och jag hade ingen som helst aning om hur hon såg ut men vi hade pratat mycket i telefon. Det var en härlig tjej som kom som en vårvind med solen och grönskan.
Dels hade hon en väldigt uppskattad present till min katt, Tigris =) En tub räkost =) Det bästa en katt kan få. Sedan kom nästa helt underbara gåvan, en bit sandstrand i från Hallandkusten =)

Jag fick en fin liten trälåda fylld med sand och snäckor i från badstranden, hon bodde vid. Jag hade berättat för henne hur mycket jag gillade mina "somrar" på västkusten som senare min syster förvandlade från flera somrar, en eller kanske två somrar med tält och familj.
Visst är minnen märkliga ? Man upplever något man älskar och då plötsligt tar det så stor plats i minnet att det som var en eller två gånger blir så många fler, som tio-tolv somrar =) Då kan bara inse hur märkligt minnet kan fungera och till och med multiplicera.
Bara det att min mamma och pappa reste till västkusten med tre barn och ett litet tält med gasolkök som enda möjlighet till matlagning. Dessutom åkte vi tillbaka till Stockholm för att skaffa ett tält med förtält men inte nog med det, vi fick oxå uppleva att färden gick till Köpenhamn, Danmark men oxå till Oslo, Norge.
beach Pictures, Images and Photos

Allt detta hände under en eller högst två somrar, som jag fabricerade till många fler med mitt barnasinne. Det var så härligt att fånga krabbor med hjälp av musslor och att släppa tillbaks de i havet igen =)och att leta snäckor och och sjöstjärnor (som min syster tog hem och torkade och som våran kisse, senare mumsade i sig =)Det var härligt att få uppleva dessa känslor när man var liten. Maneter som smälte när man la de på stranden (grymt gjort)eller som virade sina trådar runt benen på en så det brände som eld.

Ha en härlig vecka tills nästa gång vi ses och se upp med hålet i stranden om ni ger er på att semestra i Halland i sommar =)

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook