DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

lördag 18 april 2009

I går blev jag mormor, för 4de gången =)


Gårdagen blev en enda röra. Samtal hit och dit med information om än det ena än det andra. Samtidigt som jag väntade på att får höra från England om min dotter fått sitt fjärde barn. En jättesöt liten skrutta som vägde ungefär 3,4 kilo. Vi hade lite problem med att räkna ut vikten, då hon bor i England och där räknar man i pounds =I
Så snart fadern återvänt till hemmet efter nedkomsten skickade mitt barnbarn Sara bilder på lillskrutta som fadern tagit straxt efter att hon fötts.

Man blir lika häpen varje gång ett litet nytt liv föds. Så, små med så väldiga röstresurser. Jag fick höra hur hon gastade för full hals på BBet. Föds man den 17, så ska man för sjutton oxå få skrika som sjutton.
Ja, nu har jag sex barnbarn och det är så kul =) Man slipper föräldraransvaret och får ha det som bara är kul att ha.
Det är som att få de bästa av bästa i presentväg.


De är som små blommor när de föds och det är bara att vårda på så de slår ut i full blom. Jag känner mig lyckligt lottad som har mina barn och barnbarn och samtidigt är jag väldigt medveten om att de finns många på vår jord som är mycket mindre lottade och hoppas att det en dag skall bli så, att ingen förälder eller barn ska behöva lida av fattigdom och hunger. Det finns så mycket man kan göra för att hjälpa till, utan att det kostar oss en enda krona. Om ni vill hjälpa mindre lyckligt lottade, kan ni gå in på dessa länkar och klicka en gång om dagen så ger ni barn och behövande hjälp på vägen. Det är väl inte mycket begärt eller...?
http://www.theanimalrescuesite.com/clickToGive/home
http://stopviolence.care2.com/
Det var två av de många ställen jag besöker en gång varje dag och får på det sättet möjlighet att hjälpa andra trots att jag inte har så mycket att dela med mig av men alla bäckar små... som vi väl alla vet =)Jag lägger in de längre ner bland länkarna på sidan, så behöver ni bara klicka på de, så kommer ni dit ni ska på en gång.
Måste få passa på att berätta att Verles gammelskog utanför Göteborg, nu är köpt och bevarad för kommande generationer =) Tack till alla er som klickat er dit och på så sätt hjälpt till att rädda skogen för framtiden =)




Ha en underbar helg och sköt om er.
Jag lovar att skriva om scammare nästa gång, då jag registrat mig på en fotosida och där blivit fullkomligen "nedlusad" av både nya och gamla bedragare =I



Kramar Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook