DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

onsdag 1 december 2010

ENDA SATTET ATT FA SE...


...VATTEN =(

Det blev till att ga till havet for att fa se det i dag.

Vi har fortfarande inte sett till en enda droppe vatten och det ar sa uselt.
Nu har vi bara end enda flaska kvar, till toalettbesok =(

Vi vet fortfarande inte nar vattnet kommer tillbaka och det ar illa.

Jag gick ner till Senegambia hotell och genom deras vackra park, genom deras uteservering och ner till stranden.
Dar har jag varit storsta delen av dagen och nar alla dopp vara klara, gick jag tillbaka till uteserveringen, som har duschar, som man kan anvanda och det gjorde jag sa garna =)

Vi har en stor dunk staende under vattenkranen och den ar oppen, sa att om det kommer nago, sa borde vi hora det.

Jag borjar bli galen av detta och det gar inte ens att fa undan disken, da det inte finns nagot vatten att diska i heller.

Jag tycker ruskigt synd om alla barn, som inte kan fa tillgang till dusch ellr bad.

Det ar valdigt manga som fatt malaria under regnsasongen ocksa och de behover med tillgang pa vatten.
Jag har sett flera med malaria har och det ar ingen rolig sjukdom att fa.

En av mina grannar har brevid, miste ett av sina tva sma barn i malaria. Ruskigt sorgligt.
Aven Emmanuel har malaria men hans haller sig i schack tack vare medicinerna han har fatt.

I dag vaknade jag med huvudvark men den gick over till slut men har kommit tillbaka igen.

Jag ater forebyggande medicin men jag vet inte om den ar hundra procent saker, sa jag hoppas att det inte ar det jag fatt men myggorna har alskar mig innerligt =( tyvarr och jag har flera sma bulor efter deras intrang.

I Sverige gillar myggorna inte alls mig, sa jag forstar inte vad de har myggorna har for smak =/
Jag hoppas att de snart forsvinner, nu nar varmen torkat upp det mesta av vattnet som regnsasongen forde med sig.

I Sverige snoar det for fullt har jag hort, sa det langtar jag inte efter alls och nagon vit jul lar det inte bli har.

Ni far ha en trevlig kvall vartan ni befinner er.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook