DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

söndag 13 juni 2010

Kylan fortsätter och den verkar inte vända än.

Här fryser jag så jag skallrar tänder.
När ska värmen komma tillbaka.
Här om kvällen var det 11 grader och då är det ändå en bit in i juni.
Skolloven har redan börjat för de flesta men kylan verkar inte ta ledigt.
Jag kan inte minnas att det var så här kallt när jag växte upp och skolloven började.
Har mitt minne blivit så dåligt eller har vädret verkligen ändrats sig så mycket?
Visst är det konstigt att man kan minnas så mycket om vädret och att man alltid får det att vara bättre än det kanske verkligen var.
Det sägs att vi inte minns "riktigt" som vi tror att vi gör, när det gäller vädret och ur det var.
Jag minns alla kalla vintrar med mycket snö och hur man fick ta med skidor till skolan för att man skulle ut och skida, som jag kallade det.
Till och med lukten av alla våta stickade yllesockor som vi hade innanför pjäxorna, minns jag tydligt.
Den här sista vintern var mer som den jag minns från min uppväxt.
Det som jag inte har något minne av är en dålig plogning av vägarna.
Pappan till mina barn "körde" i "snösvängen" som det kallades och då var det bara att ge sig iväg ut och ploga när snön kom.
I dag fungerar det inte alls. Själv var jag insnöad i flera dagar innan "plogbilarna" behagade dyka upp, för att utföra en så usel plogning, så att de flesta fastnade i snön som inte blev bortplogad alls, utan som plogade in det mesta som gick att blockera.
Det fanns människor här i mitt område som inte kom ut på flera månader och det är mer än illa.
Äldre och funktionshindrade satt inne och fick sitta där snällt tills snön smält bort och det tog flera månader innan det gav upp och smälte bort.
I dag sparar man in på allt som går att spara på och då blir det oftast de svagare i samhället, som får stå tillbaka.
Man kan säga att man plogar in pengar till regeringen.
Tyvärr ser det inte särskilt ljust ut för de som tillhör "utanförskapet" eftersom det dras in på dessa resurser.
Jag hoppas på ett regeringsbyte i höst men det är inte ett mycket roligare alternativ vi får.
Det nuvarande partiet har lyckats sälja ut det flesta tillgångar som svenska folkets skattepengar haft en massa år på sig att köpa in till staten för att trygga inkomster till de utgifter staten har.
Reinfeldts utlovade tusenlapp som hamnade i några få, inkomstagares fickor men som gynnade de rikas fickor desto mer.
Reinfeldt själv lyckades få 46.000 kronor mer om året i sin plånbok ??
Usch vad jag blir förbannad över hur man kan lura låginkomstagare att rösta på ett så lumpet gäng, som vår regering består av i dag.
Nej, det blir säkert inte bättre om vi byter regering men det blir förhoppningsvis inte sämre heller.
Jag hoppas trots allt, att de som röstar, INTE LÄGGER SINA RÖSTER PÅ SVERIGEDEMOKRATERNA.
Det sorgligaste partiet av alla.
Lägg era röster rätt i höst och låt er inte luras av tomma löften.
Nu orkar jag inte skriva mer för i kväll men jag hoppas att ni som möjligen läser det jag skrivit, ska använda er av den intelligens ni har och medkänsla för de som har det sämre än er själva.
Rösta för att Sverige ska hålla samman.
Det är trots allt fler arbetare än rika i landet och det hoppas jag ska synas efter valet med.

Ha det gott och sköt om er.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook