DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

tisdag 8 juni 2010

KOLOLI I GAMBIA OCH OTUR MED ÖGONEN.

Den här lilla pippin ramlade ner på vår uteplats, när den skulle ut med mamman och lära sig att flyga. E. lyfte upp den och satt den högt upp på vår murkant, som oger huset. en flög sedan i väg =)

Så har jag kommit på hur man kan göra för att ändra på stilen ,
på min blogg (trodde jag men det gick inte att ändra texten här, eftersom att jag skrivit den först på "antecknings grejen" och där blev det himla snyggt men det gick inte att kopiera och klistra in den som den var, och med texten i, som jag gillade).
Jag gått igenom fotona och filmerna som E. och jag tog i Gambia.
Tyvärr saknas filmen som E.tog när vi var på väg in till Banjul en
dag.

Jag måste höra med om E. vet vart den tog vägen.
Jag är så ledsen ,
över att jag inte kan hitta den, för det var en väldigt bra film
och den visade så mycket av det som finns att se och uppleva,
både i och utanför staden.
Jag har promenerat runt i Kololi och känner till mycket i de
krokarna som vi bor i. Just nu längtar jag så fruktansvärt efter
både E. och Kololi.


Min syn har fått en knäck och jag vet inte vad det är eller beror på.
Förmodligen MSen, som alltid förföljer en utan att säga till
innan eller ens efteråt.

Jag har väldigt svårt att hålla fast blicken med bägge ögonen
och det verkar som om mitt vänstra öga inte riktigt orkar med att
hålla fast blicken på texten jag läser.
Nu är ju redan mitt vänstra öga väldigt dålig syn på och enbart
med det, klarar jag mig inte alls.
Jag ser inte bokstäverna och det verkar som om synen som redan
var dålig, blivit ytterligare sämre och jag märkte det i går när
jag skulle läsa och skriva men hela tiden blundade med det
dåliga ögat nefter att ha tittat på texten en stund.

När jag senare provade att hålla ögonlocket uppe , för att se
hur det fungerade eller rättare sagt hur det inte fungerade.

Blicken glider bort och allt blir flerdubbelt och då blundar
jag automatiskt med vänstra ögonlocket.
Jag börjar bli trött i båda ögenen på grund av problemet
men jag vet inte säkert när det blev så här dumt ?

Jag får vänta och se vad som händer och blir det inte bättre, måste jag nog kolla med läkaren om det finns något att göra.

Ha det så gott och sköt om er.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook