DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

tisdag 8 september 2009

My Daily Flog ...



...är en sida, som jag trodde var till för att ladda upp sina fotografier, ungefär som med "Flickr" men efter att ha varit där i några få dagar, får jag en mängd med mail från en hel hög med "scammare", som använder sidan till att få tag på ny "offer".
Det första mailet jag fick, kom från en kille som ville att jag skulle berätta vad jag var intresserad av och var jag bodde mm.
Jag skrev ett svar till honom och förklarade att jag inte var intresserad av honom och jag trodde att sidan var för de som ville lägga in och dela med sig av sina fotografier.
Honom fick jag aldrig höra av igen men det flöt på ganska fort och det kom nya "intressenter" varje dag.
Bland de jag fick, var flera med profilbilder från den stackars modellagenturen på Hawaii och som ofta fått sina bilder stulna av scammare som använt deras modellers foton som "sina egna" profilbilder på nätet.
Det är så trist att se det de här bra killarna figurera i "andras personers profiler".
Fast några få har faktiskt angett sina rätta identiteter och det är positivt, tycker jag.

De tjejer/kvinnor som blir lurade av dessa män, tar det väldigt hårt och efter en så´n krasch är det svårt att lita på nå´n igen.
För mig känns det inte lika illa, då jag ju inte var ute efter att träffa någon ny kille/man i mitt liv, utan var enbart ute efter att träffa ny vänner på andra platser än i vårt land.
Det är en av de saker som jag uppskattar med internet, att få möta folk med andra kulturer och andra sätt att se på omvärlden än vi gör här i vårt land.
Trots att jag skrev till, på min profilsida där, att jag redan var upptagen =I
Nå, det är säkert inte lätt att leva i ett land med svår fattigdom och hunger men det är ändå trist att man tar till de dåliga sätten att bekämpa sina svårigheter.

Ta hand om er och ha det så gott, tills vi ses nästa gång.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook