DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

tisdag 29 september 2009

Hutlöst oansvarigt !!!

Nu skulle jag önska att vi hade en Obama här hos oss.

FATTIGA BARNS ENDA ROLIGA SYSSELSÄTTNING, NÄR MAN INTE HAR RÅD MED BESÖK I SIMHALLEN =(

Funny Pictures and Funny Layouts


Fick just läsa om våra bankers fantastiska beslut.
Bonusarna ska betalas ut för 2009 trots att staten fick rycka in och hjälpa till med luckorna, där det blev stora hål i och med finanskrisen.
Jag förstår bara inte hur man kan vara så förbaskat oförskämd när man har fått skattebetalarna att betala förluster för att se´n roffa åt sig bonusar i samma andetag.
Vore det inte på sin plats att betala tillbaka till staten det man fick för att klara sig igenom eländet. Dessutom är vi mycket långt ifrån över i krisen och mycket mer kommer att hända =(
Jag hoppas att regeringen gör något för att sätta stopp för så´na här maktövertramp. Jag är så trött på att se hur de som redan har en massa vill roffa åt sig ännu mer av kakan.
Storbankerna, SEB, Nordea och Swedbank, väntas ge de anställda sammanlagt 5,4 miljarder kronor i bonus för 2009 trots kreditförluster och trots att flera bett om aktieägares och statens hjälp.

Inte att undra på att hela samhället är korrupt med den inställningen till sin egen (över-)viktiga person =I
Var har känslan för solidaritet tagit vägen ??
Nu när vi är mitt inne i krisen och anställda varslar till höger och vänster fortsätter vissa människor, som om inget hade hänt =(
Krisen är definitivt inte över och vi kommer att ha många sega år framför oss innan någon ekonomi har hunnit i kapp och om det är så här en del stor(fjantar)pampar tänker, så är det med all rätt skäl att se över hur våra banker drivs(i botten).

Detsamma gäller regeringen, som nu vill göra en skattesänkning till men som då ska låna pengar för att finansiera den ???
Det är som om vi föräldrar skulle be om lån för att kunna betala veckopeng till våra barn =(
Den där tusenlappen i plånboken var, som jag trodde före valet, en bluff för att få väljare att rösta och det var just det de fick men av tusenlappen syn inga spår och kommer aldrig heller att synas , utom för de som redan hade så det blev över =(
Från 2006 har Reinfeldt lyckats sänka sin egen skatt och förse sig med 48.000 kronor mer =/
En sann arbetarminister = /
Anders Borg la in på sin deklaration för förra året, att han ville göra avdrag med över 12.000 för sin "dubbla bosättning" men fick avslag, då han själv ändrat i den lagen, så att det inte gick att göra så´na avdrag ??? Hans ursäkt ?? "Jag hade glömt det" =(

NÅGOT ATT TÄNKA PÅ INFÖR NÄSTA VAL =) OCH ATT DRA LÄRDOM AV.

Funny Pictures and Funny Layouts



Det är inte första gången hans minne sviker =( och han ska ha hand om våra skattepengar.
Usch, nu mår jag riktigt illa. Jag tillhör ju de som ska hålla mig utanför i mitt utanförskap. Jag har dessutom snyltat på hemtjänst och kallas då brukare ? Ett ord som i förlängningen skulle kunna bli förbrukad ??
Jag har under de åren jag arbetade, arbetat mycket hårt och hållt i huvudet att man ska göra sitt bästa på arbetet för att först då kan man känna yrkesstolthet och det gör jag.
Numera får jag inga löneförhöjningar, utan det har i stället skett minskningar i min så kallade sjukersättning. Och som om det inte räckte med det slaget under bältet, så får jag numera betala för sådana hjälpmedel som jag är helt beroende av och inte kan klara mig utan, men avsikten är ju att jag ska förstå att jag borde söka mig ett arbete (som inte finns) då jag naturligtvis kan arbeta ett par timmar om dagen, enl statsministern (som aldrig haft MS). Hans fru sa i pressen för några månader sedan, att "det finns inga fattiga i Sverige" ??
Antagligen inte i Sagerska palatset eller i deras umgängeskrets.

ENDA CHANSEN ATT FÅ IHOP TILL ETT SKROVMÅL ??

Funny Pictures and Funny Layouts


Så ni som är fattiga, håll er ur vägen och stör inte stadsbilden med ert utarmade ansikte för då kommer nog reningsverket och för bort er till nå´n dumpningsplats, långt borta från all ära och redbarhet.

Tills vi möts igen =) Ha det så gott.

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook