DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

lördag 1 augusti 2009

Cancer eller Gardasil ???



Som jag lovade, ska jag lägga in ännu en varning till, som har med preparatet Gardasil, att göra. Jag berättade tidigare om ett nyhetsbrev som jag får, från HSI i Baltimore (Health Science Institute of Baltimore) och som handlar om medicinska nyheter och händelser i USA.
Den här gången kom det en varning, angående preparatet Gardasil, som det gjorts så mycket reklam om på TV under våren och sommaren.

Här i Sverige är det till ett reducerat pris, man kan få vaccinet, om man är mellan 13-17 år (om jag minns rätt).

Det sägs bland annat att det är redan över en miljon unga kvinnor över världen som redan fått vaccinet Gardasil mot den underlivscancer (cervical cancer) man kan få av sin partner på grund av att han/de inte skött sin hygien som de ska.


"Pain and swelling. Life-threatening muscle weakness. Blood clots in the heart and lungs."

Översatt till svenska :
Smärta och svullnad. Livshotande muskelsvaghet. Blodproppar i hjärta och lungor.

Det här är några av de biverkningar man kan få av Gardasil.
När jag sett reklamen här i Sverige, har jag aldrig hört någon nämna om de här biverkningarna och inte heller hur länge vaccinet skall skydda mot den här sortens cancer.
Ungefär 5 år skyddar det mot undelivscancern, cervical cancer som det kallas. Om man inte dör av det först.

32 flickor och unga kvinnor har redan dött av biverkningarna de fått av vaccinet. Jag skulle själv inte vilja ta det och skulle inte heller låta min dotter få det, så länge jag hade möjlighet att bestämma i hennes ställe.
Jag har oxå varnat de jag känner för preparatet.
Någon långtidseffekt har man inte dokumenterat än, då vaccinet inte funnits tillräckligt länge på marknaden.
De är i själva verket så att de som tar vaccinet nu, är de som får stå för den "långtidstudie" som behövs för att informera om långtidseffekten av användningen av vaccinet.
Du kan se mer information på Youtube, där det finns flera filmer från bland annat HSI men oxå från NBC och andra som använt av Gardasil eller känner någon som använt det.
Vill du se inslagen på Youtube, kan du klistra in den här länken: http://www.youtube.com/watch?v=msoyRYSoSJk&o=1672350&u=53556696&l=1608440&g=6810 eller gå ner på länklistan, och klicka på länken, så kan du titta på informationen som finns där.

Ingen rolig läsning direkt men väldigt viktig.

Tills nästa gång vi hörs, får ni ha det så gott i sommar"värmen" =)


Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook