DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

tisdag 20 januari 2009

Nu snöar..., nää, nu regn..., nää, nu snö...

...ar det igen.
Minns ni sången man fick lära sig i skolan ?? "Nej, se det snöa, nej se det snöar, det var väl roligt hurra..." och så var det nå`t med att det var så kul med snö och att åka i backarna med mera.

Girly Comments & Graphics



Det var då det. Annat är det nu för tiden. Man vet inte vad det ska bli, från den ena stunden till den andra. Dessutom behöver man inga backar längre, man kan åka bra än då men med brutna armar och ben =( Bilar som åker kana är oxå vanligare än jag kan minnas för att inte tala om alla seriekrockar som ställer till arbetstillfällen för försäkrings personal och sjukhus asställda.

I dag har jag tittat på när USAś nya president tillträdde sitt ämbete och för första gången, på många år kände jag en stor tillfredställelse och fick faktisk tårar i ögonen av glädje, över att de valt rätt man på rätt plats. Jag tvivlade inte ett ögonblick på att han skulle vinna valet och när det var klart var jag på min sida, på My Space och fick då veta att "han" Barack Obama, har en sida där med och då gick jag dit och skrev ett gratulationsinlägg. Han står inför både många och svåra utmaningar men han kommer inte att ge sig utan att tagit till alla medel (inte fula) som står till buds, för att få USA och faktiskt resten av världen som (vare sig vi vill eller inte vill) är beroende av att USAś ekonomi är stabil.

Girly Comments & Graphics


Som det nu är så är både USA och världen omkring i gungning pga Busch framfart över världen.
Nu ser jag fram emot ett nyval i Sverige oxå som förhoppningsvis tar väck den borgeliga åsnan som sitter i vår regering just nu, till de rikas lycka och de fattigas bekostnad. Vad var det musselbagerskan, Filippa sa, "det finns inga fattiga i Sverige". Jag undrar om hon sitter i palatset och tittar ut över undersåtarna och tänker på samma sätt som folket gjorde i sagan om "Kejsarens nya kläder" eller så ser man det man vill se och skiter i resten.

Jaa, jag är trots allt nöjd, även om vädret är som det är. Det kunde har varit värre och nu är det bara att invänta våren, när den nu kommer ?? men kommer gör den =)
spring Pictures, Images and Photos

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook