DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 25 juni 2007

Efter midsommar kommer...

mörkret tillbaka. Som om det inte räckte med att det varit ett ruttet väder. Man går upp på morgonen, kollar termometern och konstaterar att det är +12 !?
I Rumänien känner jag en man som berättade att det är omkring +37 och att det inte finns ekonomi så att det räcker för befolkningen att ha på fläktar i sina hem. Inte ens offentliga lokaler har luftkonditionering.
Folk faller ihop på gatorna av värmen och det dör många gamla i hettan. Så sorgligt, tycker jag, som är van att aldrig bli riktigt nöjd med det väder vi har här i Sverige. I dag "pratade" jag med en kvinna som bor i Australien och där är det vinter när vi har "sommar" och hon berättade att de hade snö där hon bor med sin familj.
Den här sommaren kanske skulle kunna kallas för, en riktig vargasommar.

myspace
Animated GIFs

Jag anser dock att vargar bör få behålla sina egna pälsar själva (tycker jag förstås att alla djur borde få göra).
Jag hade mina barnbarn här i eftermiddags och de klagade över att de frös här inne i lägenheten. Jag har bott här ett år och vid det här laget har jag hunnit att vänja mig vid kylan inomhus men det kunde ha varit lite varmare i vintras för då frös jag konstant.
Nej, nu ska jag gå och sätta på mig en tröja för det börjar bli kallt och se´n blir det en kopp varmt te och sedan väntar sängvärmen :)

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook