DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

söndag 10 juni 2007

Nu har sommaren verkligen anlänt.

Nu blommar allt för fullt och luften är full med pollen. Det är svårt att andas och ögonen rinner och nysningarna avlöser varandra.
I går badade barnbarnen i sjön för första gången i år. Vattnet var varmt och tom svärdottern tog sig ett dopp.
Själv sitter jag inne för att jag inte klarar av att gå ut i värmen men när kvällen kommer blir luften ljummen och då kan jag gå ut och njuta av sommaren.
Tidigare i dag kvaddade en skata mot grannens fönster och landade på min uteplats. Det gick bra den här gången och skatan tog några vingliga steg för att se´n fälla ut sina vingar och återvända till sitt "hemträd", där han fick rejäla utskällningar av sina släktingar.
Nu är kvällen här och jag ska bege mig ut för att plantera mina "fådda" blommor i nya krukor.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook