DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

lördag 9 februari 2013

PETA OCH VAD DE STÅR FÖR.

PETA är en organisation som hjälper djur i nöd och som protesterar mot människor som genom sitt arbete eller på annat sätt låter djur få lida "för vår skull".

Jag kommer inte på något som jag skulle vilja sätta framför mig själv på ett djurs bekostnad.
Det är inte rätt och ska aldrig behöva hända.

Djur har vi fått för att TA HAND OM men inte för att använda vid djurförsök.
Jag har själv MS och har haft cancer men vägrar att acceptera djurförsök för att få fram mediciner som skulle kunna hjälpa mig.

För det första är inte djurs celluppsättning översättningsbart på oss, så därför faller dessa djurförsök och då har djur fått lida i onödan.
Den här videon visar hur de arbetar och vad de står för.

Den visar en del som kanske kan väcka anstöt, så se den med vetskap om att den kan göra känsliga tittare illa berörda.



Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook