DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

fredag 8 februari 2013

ISLAM VS HELA VÄRLDEN OCH DERAS HALALSLAKT.

Om  någon inbillar sig att halalslakt är humant och inte får djuren att lida, så bör ni absolut titta på videon och kopiera och skicka den vidare antingen genom era egna bloggar eller sprid den till era vänner.

Jag har länge vägrat att äta något som är halalslaktat då jag reda sett tillräckligt för att inse vad de gör med djuren.
Har pratat med vårat "Djurens Rätt" och de säger sig har kollat upp då halalslakten blev aktuell här i Sverige men sedan har inga kontroller gjorts och jag är övertygad om att man behandlar djuren på samma sätt här i Sverige. 

Enligt "Djurens Rätt" verkade det inte finnas något att anmärka på, sa de då jag frågade om de hade gjort sin koll.
Jag tror mer på alla dessa videor jag sett från andra europeiska länders halalslakterier och eftersom att det blir billigt att göra på detta sätt så har inte heller slaktarna i dessa slakterier något emot det menderas  känsla för dessa stackars djur som försöker att fly eller råmar, andas, sparkar vilt, trots avskurna halsar.

Det är fruktansvärt att se hur kallblodigt dessa "män" ser på djuren med en helt känslokall blick trots att djuren skriker ut sin skräck och rädsla.

 

Maritha.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook