DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

tisdag 30 oktober 2012

ISLAM VS VÅRA LAGAR


"Fasta bakom att man slog treåring i ansiktet

Publicerad 29 oktober 2012 Uppdaterad 29 oktober 2012

En 23-årig man i Falkenberg döms till två veckors fängelse för att ha misshandlat en treårig pojke.
"Jag tappade självbehärskningen efter som jag inte ätit på ett dygn", sa mannen i rätten.

 Mannen hade ansvar för pojken och slog honom i ansiktet och på halsen med öppen hand så att det blev synliga märken. Pojken hade ont flera dagar efteråt.     "

Varför blir jag inte förvånad ???
Därför att det är ovanligt att muslimer inte slår sina barn, tyvärr.

Det är så många ungdomar med som jag hört talas om och som ofta får slag pch stryk om det gör något som inte föräldrarna gillar.
Deras liv har varit likadant sedan de var små, så det går inte att bli förvånad, bara förbannad över att man kan göra så mot sina barn.

När det gäller djur, är det inte bättre heller.
Även de kan man sparka till eller ge ett knytnävsslag om man blir arg över något.

Har sett en video nyligen som jag inte kunde se mer än en liten stund, innan jag fick gråten i halsen och ilskan stegrade sig.
Den visade hur man slaktar djuren enligt deras halal sätt men också hur de brutalt slog och trampade till djuren över deras huvuden.

Den kunde jag inte ens lägga in här då jag inte ens själv orkade se den, utan att helt tappa fattningen.
Förundrad över hur man så totalt likgiltigt kunde göra så grymma saker utan att ens tänka över vad man gjort dessa försvarslösa djur.

Maritha.  

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook