DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

tisdag 21 oktober 2008

Som ett brev på...

...posten, brukar man säga men här var det, ett brev från posten, som dessutom innehöll en check på FEMTUSENFEMHUNDRA EURO!!! WOW!!!

Det är ungefär 50.500 sv kronor.
Alltså var det dags för en ny scammare (nätbedragare), igen. De tar aldrig slut. Det är som en myrstack med så många, så att det bara inte går att hålla räkning på dom. Hur många jag kontaktats av, har jag inte längre en aning om. Jag tappade räkningen för länge se´n.

Girly Comments & Graphics


Naturligtvis är checken falsk, så det är inget att bli särskilt glad över, för den som ändå väljer att lösa in en så´n check kommer att få en ordentlig kalldusch senare. Även om banken skulle betala ut något från en sådan check, så kommer banken så småningom att få veta att den saknar teckning och då kräver de tillbaka hela summan, så klart.
Det är just det som "dessa killar" tycker är finessen med de här checkarna, de ser äkta ut (även banker har låtit sig luras) men är så oäkta de kan bli.
Just den här killen som jag fick checken av, påstår att det inte går att lösa in checkar i Lagos, till euros(HA HA HA).
Det finns precis lika bra banker där som överallt annars i världen, fast känner man inte till det, så kan man bli lurad.

Jag läste för ett tag sedan, att en svensk affärsman blivit kidnappad av rebeller i Nigeria. Han hade (som många andra svenskar) fått ett "Nigeriabrev" som ni kanske hört talas om. Det är brev som ger sig ut för att komma från olika slags personer och eller företag, som säger sig behöva få hjälp med att öppna konton i något annat land och föra över sina tillgångar från Nigeria, för att inte få dom beslagtagna av deras myndigheter i landet. Det är en bluff som många har gått på, tyvärr och i den här mannens fall blev det ännu olyckligare, då han dessutom reste ner för att ta kontakt personligen med den han fått brevet i från.
Jag tror att girigheten hos oss en del människor gör att de inte heller ser uppenbara faror. De blir ofta lovade att få en viss procent när de hjälper till att föra över dessa (icke existerande) pengar.


Girly Comments & Graphics


För oss som blivit lurade av de som påstår sig känna kärlek för oss, blir det någon slags självbedrägeri och oförmåga att inse att det inte är sant. De här killarna (och tjejerna) vet exakt vad man ska säga för att övertala en om att det är sant det de säger sig känna. Har man inte blivit utsatt själv, så kan det vara lätt att sätta sig till doms över oss som "går på" så´na här nitar. Jag vet hur smidiga och trovärdiga de kan låta, för någon som inte är beredd och vet vad det handlar om, därför bjuder jag på mina tråkiga upplevelser för att få andra att inte göra samma misstag som jag gjorde.

Jag ska berätta mer om killen med checken och vad som hände se´n =)
Tills dess får ni ha det så gott.

zwani.com myspace graphic comments
Myspace Hugs Comments & Graphics

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook