DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 16 juli 2007

Uppehåll,eller ...

ska regnet sätta igång att ösa ner igen? Vem vet? I dag har det i alla fall varit sol hela dagen och temperaturen har legat runt +20.
Läste i Dagens Nyheter om det enorma skyfallen i Kina, som fått katastrofala effekter med ett flertal dödsfall som följd. För att inte tala om den förödelse som regnet har på djur och natur.

"Stora översvämningar i Kina

Kina är hårt drabbat av översvämningar. Mer än 400 personer har dödats i årets regnperiod i centrala och östra Kina. Bara under helgen dog mer än 30 personer på grund av kraftiga skyfall i östra Kina."


Här i Sverige, händer det tack och lov inte att regnet får så katastrofala följder som i Kina men vem vet, hur det ser ut om några år.
Jag trodde att vi människor skulle ha lärt av våra misstag med skövling av regnskogar och vad det för med sig. Pengar styr och har alltid styrt de girigas omdömen. Resultaten får tyvärr våra kommande generationer betala dyrt för.
Usch vilket elände. I morgon blir det i alla fall sol igen (tror meterologerna)och då går mina barnbarn och badar, för man vet inte hur länge solen och värmen kommer att bestå.
Eftersom att det inte regnar i dag så är det nog lika bra att jag går ut och vattnar mina blommor som står utomhus under tak och frodas.
Ha som sommarmotto att sola med måtta

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook