DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

fredag 8 mars 2013

"LIVET" FÖR MASSOR AV ANKOR I KALIFORNIEN, USA...

... har det inte lätt.

Har just sett en video som Peta har sänt mig i sitt nyhetsbrev.
Burar ?? Nej det var snarare trånga fängelser som de var insnärjda i och med mycket skador och smutsiga satt eller stod de trångt sida vid sida.

Det var fruktansvärt att se hur de hade det.
Av det jag snabbläste var det tydligen så att de användes av resturangerna i Kaliforninen.

Efter att ha sett videon klarade jag inte av att läsa mer men vill lägga in videon och be er att gå till PETA´s sida och läsa mer om vad de gör för djuren och vilka namninsamlingar de har på gång och skriva under de ni kan.

Det gör faktiskt skillnad att människor världen över uppmärksammar och blir så upprörda att de skriver under dessa namnins.
Jag känner till många fall där det hänt positiva saker för dessa djur och det gäller inte enbart PETA´s namnins. utan för de flesta organisationer som värnar om dessa olika slags djur och vill ha stöd i form av namninsamlingar.



Maritha.    

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook