DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

lördag 27 oktober 2007

Mitt i mörkret...

...sitter jag och önskar mig all världens väg. Det här höstmörkret tar knäcken på mig.
Visst är det bra med olika årstider men de kunde gå snabbare, i alla fall hösten och vintern. Nu när alliansen är i sitt esse kan jag nog tycka att de kunde passa på att avskaffa de två årstiderna oxå, mitt i alla andra neddragningar. Från nyår ska det kosta att ha rullstol och rollator mm och så lägger de på minst en tusenlapp till som man ska betala per år. Detta förutom alla andra åtstramningar i form av sänkta pensioner mm. Slutsumman blir att de som är sjuka och gamla får betala alla skattesänkningar åt er som arbetar. Det är hårt att vara sjuk och inte kunna göra något åt det men som en moderat uttryckte det, "alla sjukdomar är självförvållade", så jag får skylla mig själv som har MS. Som det engelska ordstävet säger, "That´s life".

Cool Graphics at iLLpic.com


Det här är alldeles gratis i alla fall och dessutom får vi tillbaka den i våras, "utlånade" timmen, så det är väl bara att svälja.

Tills nästa gång, får ni ha det så bra (inte heller det kostar något).

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook