DIN SÖKRUTA PÅ MIN BLOGG :

Anpassad sökning

måndag 23 november 2009

Nu, har jag fattat...

... hur jag kan lägga in länkar på ett smart sätt =)


Så är det med oss som inte är uppväxta med internet, det tar lite längre tid att förstå hur man gör =(
Jag får inte "länk biten" här på bloggen att fungera men har hittat fram till sidor på nätet hur man gör ändå, utan den "hjälpen" =)
Däremot visste jag inte hur man lägger in en bild med länk (Gadget) men det har jag också kommit på nu =)
Jag har lagt in en bild med länk till en sida som har en lista för namnunderskrifter, som handlar om att protestera mot barnhandeln eller trafficking som det heter på engelska.
Om du klickar på bilden i högerspaten som kommer du till namnlistan.
Skriver du under där, så kan du hjälpa till att göra dessa barn en stor tjänst genom att stå på deras sida i kampen mot pedofiler och penninghungriga monster.


Flores

Jag har så många ställen som jag går till varje dag och klickar och då finns det sponsorer som varje gång någon klickar, betalar en viss summa till den organisationen som står för sidan och ger de som är i behov (hungriga barn, övergivna husdjur, misshandlade kvinnor, vilda och hotade djur och många fler olika ändamål som gör gott).
Det känns bra att kunna hjälpa andra även om man inte har så mycket pengar att röra sig med =) och alla bäckar små...

Visste ni, att svält är 1:a på listan över dödsorsaker i världen ?

...att 1/3 av alla världens svältande bor i Indien ?

...att 5 indier dör varje minut av svält ?

Det finns många fler otäcka fakta om hur illa ställt det är i Indien.
Om du vill komma dit så kan du klicka HÄR och läsa mer om Indien och indier.



Jag har också en sida till på nätet förutom Googles översättningar och Bables, som heter Lexikon24.nu (eller också kan du klicka HÄR.

Flores
Nu är det slut för i dag men jag ska försöka skriva några rader i morgon med om jag hinner =) Tills dess, sköt om er och ha det gott =)

Kram Maritha.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

VÄDER NYHETERNA

Min Gästbok / My Guestbook